tisdag 11 november 2008

Skitiga hundar

Idag är jag hundvakt hemma hos Caroline. Jag och hundarna har precis kommit in från en promenad. Egentligen borde jag inte släppa in hundarna i huset för hjälp vad skitiga dom är! Dom har haft jättekul ute och letat reda på varenda dydike på vägen, badat och rullat sig mysigt...


Innan "lerbad" Siri, Vilja och Ambra


Passade på att träna med Siri under promenaden, bra att använda Vilja och Ambra som störning;-) Jag hade Siri kopplad under vissa delar av promenaden och lät Ambra och Vilja vara lösa. Siri skötte sig riktigt bra och gick snyggt i kopplet vid min sida behövde bara korrigera henne några enstaka gånger. Övade även följsamhet vid sidan när hon var lös och hon gick riktigt fint trots att Ambra och Vilja var en bit bort. Jag blir så stolt min lilla pärla börjar bli riktigt duktig:-)




Min prinsessa


Jag har fortfarande inte hunnit smälta alla intryck efter farttesten. Men jag är nöjd och tycker att jag har fått många bra råd hur vi ska fortsätta med vår träning. Jag måste bla bli bättre på att leka med Siri och använda lek som belöning när vi tränar.


11 kommentarer:

Caroline sa...

Hmmm, sitter på jobbet och läser om mina vovvar där hemma... Törs jag komma hem eller är det lera precis överallt?? :-)

Tack Ingela för att du är en sån pärla som passar mina vovvar när det strular till sig för oss!!

Fin bild på dem alla tre!!

/Caroline

Ingela sa...

Jo du törs komma hem! Jag lyckades torka bort den värsta leran. Sen fick faktiskt vovvarna vara i hallen ett tag och torka trots protester...

Anonym sa...

å vilka rara tjejer som satt uppradade! flattmys o gos i långa banor! slafspussar från bröderna

Anonym sa...

Hu, jag har haft 6 leriga flattar här hemma ett tag och det är inte kul med stampat jordgolv *morr* Har fått ta fram dammsugaren innan frukost varje morgon och sen har det blvit en sväng till med snabeldraken framåt eftermiddagen.. Snö nu tack! Fast inte innan 23 november, har avkommebeskrivning för Leia kullen den 22a ;-) Kom gärna och titta om du är på landet...

Ingela sa...

Jag det får gärna snö men då får den ligga kvar till mars det vore drömmen... Jag vill gärna komma på avkomme beskrivningen:-) Vi ses

Anonym sa...

skitiga hundar=nöjda hundar....då har man haft kul liksom!! onsdagspussar från grabbarna grus

Lotta Löfgren sa...

åh, så stolt du måste vara när du vandrar fram med dessa 3 skönheter. SÅ himla fina!!
och jag håller fullständigt med om att -snö önskas :)
Idag tog vi promenad på stan o miljötränade lite. In på djuraffären bla.annat...gissa om vovvsarna fick mycket godis av personalen ;)

Ingela sa...

Men, hade ni inte en massa snö??

Lotta Löfgren sa...

HADE ja...som försvann o igår kom det ny, men den e bara slask, så det är värre än någonsinn :(...jag vill ha alldelans vitt och typ 2 minusgrader..kan man beställa det ??

Anonym sa...

nån flattefnatt idag?

Ingela sa...

Jaa, vi beställer snö och några minusgrader;-)