tisdag 25 november 2008

Äntligen riktig vinter

Igår morse när jag vaknade var det alldeles vitt ute, äntligen vad härligt! Jag som i vanliga fall är ganska trött på morgnarna, skyndade mig ut med Siri för att bara njuta. Underbar känsla att pulsa fram i hög orörd snö;-) Vi var ute stor del av dagen och lekte i snön. Siri tycker att det är jättekul med snön. Hon hoppar, stusdar och rullar sig.
Sniff, sniff här luktar det gott
Undrar om det finns nått där nere?

På kvällen kom Caroline hit och vi fortsatte med vårat julpyssel. Dekorerade olika vita ljus. Förstås blev det lite fika och hundprat också...


Vita ljus med änglar och tomtar
Nu måste jag skynda mig ut i snön. Gäller att njuta så länge den finns kvar. SMHI säger att det ska bli varmt och tö senare i veckan. Himla onödigt:-(





4 kommentarer:

Lotta Löfgren sa...

åh, så kul hon har siri! vad härligt att ni fick massor med snö ni med.passa på att njuta! Du kommer väl ihåg att fixa julstrumpa till siri..det måste man ha på jul o stoppa godis o grisöron och sådant i..Vi köpte en åt cola på loppisen idag ;)

Anonym sa...

Ser härligt ut, våran smälte bort idag i varmt äckligt regn!!! skicka gärna en liten spann snö!

Anonym sa...

Jag får nog skunda mig att skicka snö till er! Min snö håller också på att bli äcllig o blöt:-(

Anonym sa...

idag har matte adventspyntat, malte tror att det är för att han har namnsdag men det bara sammanföll så...vi fick varsitt ben för att fira den glada namnsdagen...
snoseligos i snömos