onsdag 19 november 2008

Kallt om öronen

Brrr har precis kommit in, sitter och värmer mig med en kopp te. Idag var det kallt ute och marken var frusen. Underbart att slippa regn och slask. Det blir så mycket trevligare när man kommer in och slipper ha jord och grus överallt. Morgonens promenad har gått i långsamt tempo. Jag har börjat höja kraven när det gäller att gå vid sidan. När jag minskar tempot får Siri "jobba" mer för att hålla kontakten och inte bli för ivrig. Jag tyckte att hon skötte sig riktigt fint idag;-) Passade även på att stanna en bit utanför dagisgården. Perfekt ställe att passivitetsträna, fullt med lekande och stojande barn. Siri satt lugnt och stilla vid min sida utan att behöva "påminnas". Känner mig nöjd och tycker att hon är riktigt duktig i passivitet.
Åå, vad Linn luktar gott när hon har varit i stallet!

11 kommentarer:

Lotta Löfgren sa...

hihi, gulltussan..så duktig hon är!! faktiskt så har "nåt" hänt här med cola...hon har blivit så lugn o beskedlig, går fint i koppel och försöker inte ta junis mat osv...ja,lite mer lyhörd för vad vi o juni vill helt enkelt!
Vid träning har hon ju alltid vart bra men just det där vardagsköret...går åt rätt håll..hoppas det håller i sig ;)
förstår att det luktar gott för en liten sockertopp....häst mmm
nu ska vi ut på prommis med en flat o 2 scippendos(ehm, stavning???)
ha det härligt :)

Caroline sa...

Ja, visst är det härligt med snö! Gå in på min blogg och titta på Siri och hennes kompisar i första snön!!

Ingela, jag vet att jag skulle ringa ikväll, men nu är det faktiskt Greys på TV!!

Anonym sa...

Varför får Hussar aldrig vara med på bild? Inte snygga nog?

Anonym sa...

ja hästar luktar gott! vi kan tipsa om att hästskit smakar fantastiskt (blurp säger matte)!
ja fy sånt brrr uschligt väder det är!

Caroline sa...

Hmm, bra fråga där Husse... Men samtidigt måste ni ju inse att konkurensen är stenhård!!

Hälsningar från Ambra & Vilja; När hästbajset har frusit är det nästan som glass!!

Anonym sa...

Har inte testat hästbajs... Men eftersom det verkar vara en delikatess, så ska jag be Linn ta hem lite från stallet åt mig;-)

Anonym sa...

smaskslafspussar på dig Siri! Vi hörs på tisdag igen när vi kommer hem ifrån jakten! snoseligos

Lotta Löfgren sa...

VAA!! inte testat hästbajs?? Cola lyckas norpa sig en klutt nästan varje gång vi e i skogen!!

Lotta Löfgren sa...

grattis på 6månader du med!! vi vill träffa er också, sydd att i ej bor närmare...det är bara att ringa om ni har vägarna förbi till sälen eller något!!bara så du vet :)

Anonym sa...

TACK Ingela för idag!!! Alltid lika roligt träffa dig och ett stort tack för härligt fikabröd ;-) Hoppas du tyckte avkommebeskrivningen gav lite kött på benen, visst längtar du till det är dags för Siri?? Men du får hålla dig tills i höst *ler*

Ingela sa...

Mm, visst längtar jag till vår tur:-) Men vi har mycke kvar att lära innan dess...