lördag 3 januari 2009

Äntligen riktig vinter

Efter att ha firat det nya året med att jobba några nätter, så har jag åkt tillbaks till landet igen. I morse när jag vaknade så snöade det ute:) Härligt att få börja det nya året med vinterväder!!! Jag tog en promenad med Siri och Zelda i snövädret och vi njöt alla tre! Båda hundarna fick totalt flattfnatt. Dom sprang runt och busade för fullt.
*
Fullt ös

Nu har jag dig

Ge upp...


Ja, jag ger mig!!!



Snön kittlas på min tunga




Puss på dig mamma;-)
*
På eftermiddagen var Filippa och jag iväg till Tuna Park och shoppade lite på mellandagsrean. Dvs Filippa handlade och jag betalade *ler*. Själv fick jag nöja mig med två ljus... Filippa tog dessutom hål i öronen. Så nu glittrar det fint på hennes örsnibbar...






11 kommentarer:

Anonym sa...

Sista bilden det är alldeles nedanför berget va?
Vilken sida bor ni på?
Ån eller mot viken?
Bar att veta den dagen jag ska ut o simma

Ingela sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Ingela sa...

Alldeles rätt Sigge sista bilden är nedanför berget mot dansbanan! Vi bor mot ån.

Lotta Löfgren sa...

vad härligt med snö!!!shiit, de e ju snart lika stora ..ser inte enns vem som e vem på översta bilden..Lilla Siri är inte så liten längre!! Och siri o zelda...NÄÄ, junis matte kan inte enns stå på händer MOT en vägg;)

Lotta Löfgren sa...

haha..ingen ide att de gör det...för jag skulle inte stå på händer för allt godis i världen..DET är skillnaden mellan mig o Juni...och att hon e liiite grasiösare;)

Anonym sa...

Jag & hundarna har också gått långpromenad i snön - underbart.

Anonym sa...

Åh va mysigt med så mycket snö :-) Här får man ju vara glad för det lilla! Va härligt för lilla Siri att ha fått hem sin mamma!!! Kraaam

Anonym sa...

Vilka härliga bilder! Siri har ju visst fått lite fana på svansen ;-) Om det inte blir träning på måndag (beroende på snödjupet, kollar imorgon när jag vaknar....)så kan vi väl ta en promenad??

Anonym sa...

Vi kanske skulle åka o titta på lydnadstävlingar de har på Eskilstuna Hundklubb på tisdag?? För att ha koll på vad de pysslar med på plan nu för tiden *för oss som inte tävlat lydnad på 100 år*

Anonym sa...

Vad härligt det såg ut i snön då de busade! Skönt att du får lite ledigt nu då du jobbat ett tag. Jag är ledig några dagar till sedan börjar jobbet igen!

Ha det bra!

Kramar

Agneta & Tyra

Ingela sa...

Jag tittar gärna på lydnadstävlingarna! Kan vara bra att få lite bättre koll hur det funkar nu *harkel* Tar gärna en promenad på måndag om det inte blir någon träning då! Liiite fana börjar hon kanske få...