fredag 23 januari 2009

Funderingar

Senaste tiden har jag funderat en hel del och försökt bestämma en del planer för mig och hundarna. Det är så mycket jag vill göra men inser att jag måste begränsa mig och välja. Varken tid eller pengar räcker för att göra allt man vill. I första hand vill jag lära mig mera om jaktträning. Jag har anmält mig och Siri till ett helginternat för nybörjare i apportering. Instruktör är Bitte Lind som har kennel Lopplådan. Den kursen är i mitten av april och det känns lagom att börja lite mer med Siris apporteringen då. Med Zelda tänker jag träna mycket dirigeringar så vi får ett bra sammarbete.
*
Sen kommer jag fortsätta att träna lydnad både med Zelda och Siri på SHK. Tycker faktiskt att det är riktigt roligt att träna lydnad. Funderar på att kanske satsa på att i alla fall prova att tävla lydnad med Siri. Men vi får se, det är en lååång bit dit... Jag står på reservplats till en unghundskurs för Maria Hagström. Där man lär sig grunderna och att bygga upp en träningsplattform. Hoppas, hoppas att det blir några återbud, jag vill såååå gärna gå den kursen!!!
*
Vill också åka iväg och titta på flera jaktprov under våren och hösten.
*
En annan sak att se fram emot är Ryegateslägret som kennelmamman håller på att planera för!!!
*
Sen finns det en mängd andra saker jag vill göra. Men som sagt det är nog bara att försöka inse att man inte kan göra ALLT på en gång;-)
*
Jag sorterade lite kort från förra året. Tänk vad fort tiden går... Vad stor min lilla, lilla valp som jag hämtade hem i mitten av juli har blivit!
*
Första dagen hos oss
Hur söt får man bli?

Tittut


Mamma Zelda Januari 2009

13 kommentarer:

Anonym sa...

Ja vilken sötis det är så man skulle kunna äta upp henne.....!

Klart du skall tävla lydnad :-) Jag tyckte inte lydnad vaqr alls så kul från början och hade inte alls tänkt tävla men nu tycker jag att det är jättekul! Det är ju på ett helt annat sätt nu än när jag tävade kydnad i slutet på 80 och början av 90-talet! Kram på er!

Lotta Löfgren sa...

jamenvisst e detså. det finns ju SÅ mycket att göra med sina vovvar. vad kul med jaktkursen o maria hagströms!! håller tummarna för att du kommer in:) visst känns det inte såå länge sedan de var sådär små o gulliga...tittar man däremot på dem idag så ser det ut att vara väääldigt länge sedan. haha cola har också lååångt kvar till ev. tävling..p säger -inte i år!! bättre att ta tig på sig..juni har ju heller inte tävlat många gånger..4 med KM tror jag.ta det lugnt vi har all tid i världen;)

Caroline sa...

JA, det är ju tur att hundarna ska vara med oss i många år till... Visst är det mycket man vill göra!!

Tävlingslydnaden är kul (inte lika kul som jakträningen förståss) och jag tor att man kan ha nytta av den även i jaktträningen, och tvärt om.
Vi måste inse att vi kan dra nytta av alla grenar inom hundsporten och hjälpas år. Alla har sina fördelar.

Åhh, jag blir så valpsjuk när jag tittar på bilderna!! Den där lilla magen, mums!!

Anonym sa...

Jag vet! Jag har samma dilemma, men man får välja med hjärtat. Jag tycker det fungerar att träna lydnad på vinterhalvåret då jakten ligger på is. Trevlig helg!

Anonym sa...

Vilka underbara bilder!

Ja man hinner inte allt man vill göra så är det tyvärr. Men jag tycker att det är jätte bra att kombinera lydnadsträning & jakt.

Jag håller tummarna att ni får plats på kursen för Maria Hagström. Valpköpare till mig har gått den unghundskursen och tyckte det var jätte bra.

Ha det gott

Lotta Löfgren sa...

du har en award att hämta hos mig om du vill:)

Anonym sa...

Du får en award av mig också så nu har du två! Kram

Anonym sa...

Ville bara kika in och se vad ni hade haft för er. Klart du ska tävla lydnad!!! De e skitkul!!! Inget att tveka på!

Vill önska er en trevlig helg!

Hälsningar

Agneta & Tyra

Anonym sa...

å en sån gosnutta!! himlars vilken söting du va! är!!
ja att ha mål är bra bara man inte stressas av dom så klart o kan tänkas att ändra på dom efterhand om saker ändras.
pusseligos på bebis o mammas nos

Anonym sa...

Meeen sååååå sööööööt du var som valp!
Men nu är du vacker.

Anonym sa...

Tina hälsar och tackar för kommentaren om hennes söta ansikte :-)

Lotta Löfgren sa...

haha..var jag mig inte lik??? tur det;)
Du..jag packar med legokartongen inför nästa ryegatesträff, så kan väl du bygga medans vi andra fikar då!! OK??? ;)

Anonym sa...

Måste förstås sätta en tass och tala om att vi hittade hit från Helena & Vilja ( som vi hittade till från Juni & Cola ; ) men jag törs nog inte leta mej vidare, för jag hittar alldeles för många snyggingar av färgen brun .. :-) som är sååå snyggt på flattar !!

Kuul att du ( antagligen ) ska på kurs hos Maria H ! Själva har vi varit på två sommarkurser hos Svarbergarna, men i år ska dom inte kurser på det viset .. :( !

Glada svansvift från Lizzie och hennes matte i Uppsala !

På Märsta BK gjorde " vi " förresten " vårt " MH !

http://icelolly.bloggagratis.se/