söndag 4 januari 2009

Kallt men härligt

I morse när jag vaknade var det minus 17 grader ute. Så jag klädde mig ordentligt innan jag gick ut med hundarna. Men väl ute kändes det inte riktigt så kallt... Frös bara lite om fötterna. Solen sken och snön knastrade under fötterna. Bara jag och hundarna ute, härligt!
*

Kanske lite kallt om nosen...
*
Hundarna hittade en "skatt" ute först trodde jag att det var en djupfryst kalle kanin. Men det vid närmare inspektion var det ett stelfruset gosedjur...
*
Titta vad jag har hittat!

Siri verkar inte bry sig alls om kylan, trots att hon inte har så mycket päls. Zelda hade däremot lite problem med tassarna idag där det fastnade massor med snö och is.
*
Mats har äntligen fått börja med sitt vinterfiske. Jag och hundarna sällskapade honom ett tag på isen. Hundarna var till "stor" hjälp och inspekterade alla pimpelhål ordentligt.
*



Vad är det där för konstigt hål?



Måste undersökas närmare...





Massor av vatten och is där nere




Jag var ju faktiskt törstig!
*
På eftermiddagen kom min syster Annette och hennes familj hit. Kusinerna åkte skridskor, Mats har varit snällt och skottat upp en stor bana åt Filippa. Sen åt vi middag tillsammans och spelade TP.

Filippa

Kusinerna vilar sig ute på isen


6 kommentarer:

Lotta Löfgren sa...

men så söta kort!! Cola har aldrig varit på is*skäms* NU ser man ju att det skiljer i storlek på zelda o siri. Börjar fundera hur mycket större cola skall bli..tycker att det räcker nu;) Cola väger 22 kilo nu. Vet du hur mycket zelda väger? o siri? vilja hos helena väger 30..ska de bli så stora? vilja är ju verkligen jättesnygg tycker jag.mysigt med stora ..om de är lite försiktigare o lugnare än cola..men det kommer väl med åldern..i hope;)
Hoppas att vi får träffa dig, siri o zelda den 17e:)

Anonym sa...

Vilka härliga bilder! Tack för idag, alltid lika skoj träffas. Nu måste jag ladda batteriet innan jag kan lägga in fler bilder ;-)Vi ses imorrn om det inte blir köldrekord...

Anonym sa...

å va fina bilder! första bilden får matte att yla om den otroligt sööööta näsan!!! borde nästan va förbjudet att stoppa in så fina näskort!!

Ingela sa...

Tack för komplimangerna! Det är såå kul att fota hundar...

Anonym sa...

Matte säjer att nu vet hon precis var ert hus är.
Hon känner igen bakgrunden på fiskbilderna.
Jag får visst inte simma runt Kolsta hatt så jag kommer med roddbåt istället.

Anonym sa...

Ja men hur var det visst bor ni på "åsidan" av Kolsta hatt?
Hela delen mellan Kolsta hatt och Ängsholmen kallas för åmynningen och den andra sidan för Kolsta hattviken.