onsdag 31 december 2008

Sköna hundpromenader

Nu har vi varit ute på landet i några dagar och bara haft det lugnt och skönt. Zelda har blivit valp på nytt. Busar och stojar jättemycket med Siri ute på gården. Dom är så härliga att titta på! Fortfarande har vi ingen snö, men åtminstonde ett vitt tunt frosttäcke på marken.
*
I måndags var jag och Zelda hem till Annica. Malin passade på att träna lite apportering med Zelda. Sen tog vi en lång promenad med hundarna i härligt solsken.
*
Tikka, Zelda dotter

Malin och Zelda
*
Igår var vi också iväg på en härlig hundpromenad. Då träffade jag Jessica med hennes tre hundar. Annica, Malin, Tikka och Pingla. Vi möttes uppe på brukshundsklubben i Eskilstuna. Jag har inte varit där tidigare. Dom har en väldigt fin klubbstuga och många stora bra planer. Så dit kommer jag åka fler gånger. Malin passade på att träna lite agility med Zelda, kul att se hur duktiga dom är. Sen tog vi en långpromenad i skogarna runt omkring med alla hundarna.
*



Annica får tips av Jessica, inför kommande lydnadskarriär???



En härlig samling hundar 5 flattar och en hoffe!
*
För övrigt har jag inte gjort så mycket senaste dagarna. Umgåtts med barnen, spelat spel, tittat på film och myst. Tränat lite lydnad med Siri.
*
Firade lite "nyår" med familjen igår eftersom jag ska jobba i natt:(
Hundarna fick smaskiga märgben att gnaga på.
*
Nu har jag åkt hem till stan och lämnat övrig familj på landet. Ska gå och lägga mig och sova ett tag så jag orkar jobba i natt.
*
HA EN TREVLIG NYÅRSKVÄLL!!!




Zelda





Siri

GOTT NYTT ÅR!!!





14 kommentarer:

Anonym sa...

Ett Gott Nytt År önskar vi hela familjen!
Med hopp om ett bra hundår med mycket rolig träning och bus!

Caroline, Håkan, Ambra och Vilja

Anonym sa...

Gott Nytt År till er alla från oss på Holmstorp!!

Kraaam

Lotta Löfgren sa...

Gott nytt år på er. så roligt att se bilder här inne på syrror o morsor;) konstigt att de kunde bli så olkia i pälsen då! Fast det e väl som mig o syrran hon är 10 cm kortare än mig...fast vi har lika mycket hår;) tyvärr var det bra tråkig halvgrå underull som lossnade , så Siri är nog finare utan den..jag har nu lagt in om ledig/byte den 17e. Ska ni dit? till ryegates alltså? hoppas, hoppas. Då ska vi ladda kameran o fikapåsen o ett gott humör.. det ska bli jättekul. vi har faktist inte sett verken zeldis eller NÅGOT syskon sedan vi köpte Cola. Bara träffat Annica 0 Vilja på en utställning..och det var ju kul det med;)

Anonym sa...

Ett riktigt gott nytt år önskar jag och matte er!!!!

Anonym sa...

God Fortsättning! Vilka fina bilder ;-) Lydnadskarriär.... Tveksamt, väldigt tveksamt. Så himla mycket finlir, roligare kasta dummies *ler*

Anonym sa...

GOTT NYTT 2009

Ses den 5:e!

Anonym sa...

God fortsättning på det nya året! Härligt med lite hundträning. Mysigt att träna med många.

Lotta Löfgren sa...

önskar er en fin fortsättning!! ÅÅÅ, hoppas ni firar 50 åringen nån annan dag! det var ju såå länge sedan vi sågs:)o cola vill leka med sin syster yster!..och mamma;)

Anonym sa...

Jätte roligt att träffas i tisdags, visst är Eskilstuna BK en fin hundklubb. Säg bara till om du har lust att åka dit och träna när ni är på landet.

Vi önskar er ett riktigt GOTT NYTT ÅR

/ Jessica Sota Gnista Zina

Anonym sa...

God fortsättning på det nya året! Här är det snö i alla fall.

Det var roligt att läsa om era upptåg!

Vi vill gärna komma igen!

Hälsningar

Agneta & Tyra

Anonym sa...

å vilket härligt slurpigt märgben ni fick till nyår! god god fortsättning på er tjejer!

Lotta Löfgren sa...

äsch, det dunkar o bultar o gör faktist skitont:( jag är inte på topphumör idag..sov bara 4 h inatt...hoppas verkligen det lättar lite imorgon...å så tuvis också på det...isch, va hon låter.man blir ju seu på sig själv..hon e ju faktist 1 år o 3 mån så vi borde fixat detta för länge sedan!

Anonym sa...

mysigt förresten att mamma zelda blivit som valp igen då kan ju hon busa med dig oxå så det blir lite lika liksom! goselimys på er sötflattar

Lotta Löfgren sa...

tack, tack:)ja..lite bloggtorka..så jag får sätta ut lite "onödiga" kort...man lär ju hålla igång bloggandet;)