tisdag 20 januari 2009

Lugnt födelsedagsfirande

Vi har varit på landet i helgen. I söndags fyllde Mats jämnt men han ville inte ha något stort kalas. Så det blev en lugn dag, av oss fick vårat teknikfreak en espressomaskin. Min syster och familj kom och överraskade med lunch och tårta. Mats och Stefan hann med en kort pimpelrunda på isen På eftermiddagen tittade Thomas, Mia och Sara in en stund.
*
Vi bestämde oss för att ta en bonusdag på landet och stanna till måndagen. Så Mats skulle hinna fiska lite mer.
*
Igår träffade jag Annica, Jessica och Agge vid Torshälla Hundklubb för träning och promenad. Mats skjutsade och stannade en stund. Fotade lite medans jag tränade Siri. Sen tog han med sig Siri hem eftersom promenaden skulle bli väl lång för henne.
*
Kontakt
*
Gårdagens träning gick över förväntan. Helt ny miljö som Siri inte har varit i tidigare och andra hundar i närheten. Trots det så var hon duktig på att kunna koncentrera sig och ha en fin kontakt med mig;-) Det som var svårast var att bibehålla kontakten under gång. Då blir det gärna en nos i backen och svårt att ha fokus. Hon fick även sitta passiv en stund och titta när dom andra tränade. Vilket fungerade mycket bra!
*

Sitt vid sidan

Ligg


Linförighet
*
Med Zelda tränade jag kontakt och fotgående. Hon kastade längtansfulla blickar mot agillityhindren. Jag får nog be Malin om några agillitylektioner! Skulle vara roligt att prova på lite...
*


Men var är alla dummies undrar Zelda?
*
Jag passade på att titta lite när Agge och Jessica tränade. Dom är så duktiga, jag tycker att det är så roligt att se och lära...
*

Agge gör iordning rutan


Belöningsbus


Annica och Pingla



Jessica och Gnista


Efter träning tog vi en promenad längs ån med alla hundar. Skönt trots det gråa och trista vädret. Tyvärr blev det inga fina bilder från promenaden:( Jag tycker att det är svårt att själv vara i rörelse samtidigt som man ska försöka fota springande hundar. Behöver öva mer på det...


11 kommentarer:

Lotta Löfgren sa...

shiit. Siri o du e ju proffs på det där!! DET syns ju:D snyggt!!vad roligt att du satt in bilderna så snabbt..hihi..sorry att jag skyndar på..ja e ju såå nyfiken av mig;)

Lotta Löfgren sa...

hihi..jomen så e det ju för oss med:) bra med digitalkamera...bara att slänga de korten som inte e lika snygga;)men så ska det väl va med en ung flatte..lite bus o tjo o tjim..eller hur?:)

Anonym sa...

hurra för husse (?) som fyllt år!
va duktiga ni är som tränar så tjusigt i ränder o rutor!

Anonym sa...

Härlig träning! Jättefin kontakt, dom små bruna växer ju för fullt.

Känner inte för att bli Stockholmare, trivs så bra me min värmländska;)

Har slutat snör å börjat regna istället så nu blir de träning!:)

Ha de bra

Anonym sa...

Stort grattis till Husse i familjen! Hoppas att det kommer choklad och gott te till de där maskinerna snart bara...

Jag är inte förvånad över att Siri klarade miljön så bra, du måste ha gått en bra valpkurs någonstans och lagt grunden... ;-) För den är det du som har kämpat så bra med!! Duktiga du!

Jag har också problem att fota hundar samtidigt som jag tränar eller gör något med dem. De bästa bilderna jag fått av dem är när jag går ut just för att fota. Då är jag inte social med någon och för hundarna är det mest hopp och lek.

Anonym sa...

Stort grattis till husse som fyllde jämt :). Bilderna blev ju jätte bra trots vädret. Ja Siri var jätte duktig, det ska bli spännande att följa er träning! Kram

Anonym sa...

Looking good Siri och matte ;-)
Tror nog du jobbar inatt, hoppas det blir många söta bebisar, lite avundsjuk är jag allt... När de hamnar hos oss är de inte lika söta längre *ler*

Anonym sa...

Äääh, jag är ju inte anonym, det är ju kennelmamman ju....

Lotta Löfgren sa...

jo, cola gillar den skarpt men har nu förstått att man måste vara llika varlig som med en vanlig dummie..det va bara försrt som hon vart ...eeeh, upphetsad;) men helt klart gillar hon den mycket:) Juni har inget vidare intresse av den..men skulle såklart ta den i mun om vi bad henne..inga retrivergener där inte;)

Anonym sa...

Siri är ju superduktig....hon är ju inte så gammal. och träning ger färdighet. Tjing

Anonym sa...

Åhh vilken fin kontakt! Det ser ju jättefint ut med din lilla "tonårsslyngel"

Kram och godkväll!