lördag 17 januari 2009

Valpträff

Idag har jag, Siri och Zelda varit hos kennelmamman Annica på valpträff. Tre av sex kullsyskon var där Siri, Cola och Marley. Kul att träffa dom andra och se hur deras hundar har utvecklats! Extra roligt att träffa Lotta (Colas matte) som jag har bloggat med en hel del under hösten!
*
Vi började ute med hundarna. Annica gick igenom en del övningar som vi kan träna hemma i lugn och ro. B la Stoppsignal, jaktfotgående, närsök och närsökssignal. Vi fick prova att göra ett litet närsök med godis. Alla hundarna jobbade bra och använde näsan.
*
Efter att vi hade varit ute ett tag och det började bli kallt om tårna gick vi in. Siri och Zelda fick vara i hundgården tillsammans med Leia, Tikka och Pingla. Zelda var inte helt nöjd över det...
*
Vi fikade tillsammans och fortsatte prata hundträning. Tack Annica och alla andra för en trevlig dag!!! Hoppas vi ses snart igen;-)
*
Tyvärr blev det inte så många bilder idag, men här är några:
*
Kennelmamman Annica med Leia

Marley med matte


Cola med husse
*
Åter på landet grillade Mats så nu har vi ätit grillad kyckling, klyftpotatis och tsatsiki, smaskens;-)
*

Siri väldigt trött efter dagen!

Ha en trevlig kväll!

17 kommentarer:

Anonym sa...

Som vanligt blev det såklart en härlig dag hos Annica och Thomas!! Det där med nostargeten....Vilja tog den också i munnen i början och hon tog även tasstargeten om jag väntade för länge med att klicka. Men det är bara att vänta ut henne tills hon närmar sig med nosen eller bara råkar nudda med nosen och då klicka. Sen ökar du och kräver att hon skall nudda längre stund och att hon måste nudda spetsen. Det är som sagt lite marigt med dessa apportörer men det går!! Tyvärr laddar filmen fortfarande på Youtube och jag vet inte varför det tar sån tid men det verkar inte bli någon film ikväll. Kram Helena

Lotta Löfgren sa...

nu har vi vaknat till sans här igen..vi bara ramlade i säng igårkväll..herrgud, vi vart helt slut. en nu är vi på G igen. Vad kul att du lyckades få in bilderna iallafall trots seeeeg uppkoppling:)jag hoppas också att vi ses snart igen. kul när vi kan va med på träningsträffar o dyl för de verkar ju vara ganska så ofta o då är det ju lättare att man kan komma loss:) brukar det inte typ va nåt läger också..har för mig att det var nån övernattning i samband med att cola va liten..

Anonym sa...

Härligt att se, söta Siri helt utslagen:)

Synd att vi inte ses den 24:e.

Ha en fortsatt trevlig helg

Anonym sa...

Vilken trevlig valpträff. Vad roligt med så många bruna flattar på en gång! Är du biten på jaktträning nu då eller????:)

Anonym sa...

å vilka söta syskon du har! massa goa flattenäsor! hoppas ni pussa på allihopa!

Anonym sa...

Hihi, vad tyckte Siri om hundgården då?? Skoj med massa kompisar kan jag tro!

Låter som en bra valpträff, närsök behöver vi också träna... Jag verkar har svårare för det där än vad hundarna har...

Lotta Löfgren sa...

ja få se vad o om han hittar på nåt:) cola var på ridhuset idag. det hade gått överförväntan bra..var beredd på att bara köra kontakt.men det gick faktiskt o tränna!!:O
mannen sa dock att några tävlingar i ridhus blir det nog inte..krävs alldelena för mycket energi att "bajsätarsäkra" cola..if you know what i mean?;) men träna går bra..han saknade kameran..cola var alldelans brun om nosen. vi stannade hemma jag o killarna o juni..vi var så trötta efter gårdagen..men nästa söndag blir det kanske att filma..

Anonym sa...

Ja det är kul att få med honom ut när han inte är upptagen med fotbollsträning eller match! Min plan är ju att vi skall träna tillsammans snart när han skall få en egen flatte :-)

Anonym sa...

Jodå en till blir det nog men inte än på ett tag! Perra måste sluta med fotbollen först för jag hinner inte träna två hundar så mycket som en flatte kräver och Vilja och jag har så mycket vi vill träna!!

Kramiz

Anonym sa...

Ser ut som Siri blev lite trött efter dagen... Tag för gott fika och trevlig samvaro!

Lotta Löfgren sa...

mmm, inga lätta val;)hoppas allt e fint med er:D, ser fram emot nästa träff:)

Anonym sa...

Trevligt att träffas för lite träning & promenad. Tyckte att det såg jätte trevligt ut när du tränade Siri :).
Blev det några bilder i det här "tråkiga" vädret, inte det lättaste att fota i regn och blötsnö.

Anonym sa...

pussar på flattenäsorna! snyggtjejer där!

Anonym sa...

Jag fick en alldeles underbar dag idag!
Precis vad jag behövde.

Anonym sa...

Tack för en trevlig dag!! tråkigt att du jobabr i helgen :-(

Anonym sa...

Glömde ju att fråga om du hittade till shell. Hade det inte varit för att Ebba hade samling i stallet på en gång så skulle jag självklart ha skjutsat hem dig. Vi är ju så gott som grannar när du är på landet!!!!
Ha det bra

Lotta Löfgren sa...

nehee, Jessica Holmström skriver att du minsann tagit bilder på er träning!!! Vi vill ju se;)