torsdag 8 januari 2009

Åter till vardagen

I tisdags åkte Annika, Alvin, Engla och jag till Eskiltuna hunddressyrklubb för att titta på lydnadtävling. Har inte varit på någon lydnadstävling sen 80talet, då jag tävlade en kort period. Ganska mycket har ju förändrats sen dess. Nu läger man ju mer betydligt mer energi på precision och detaljer. Vi får se om jag vågar mig ut på tävlingsplanen igen, det får framtiden utvisa. Men jag vill i alla fall träna en del lydnad för att lägga en bra grund och kontakt.Tror att man kan ha stor nytta av det när man sen tränar jakt.
*
Några av deltagarna utanför klubbstugan
*


Agge som tävlade i LKL2 med Soya och fick ett 1:a pris 174 poäng GRATTIS!!!
*


Engla, Annica och Alvin
*
Efter hundklubben var det dags att packa ihop och åka hem till stan. Där skola, arbete och vardag väntar. Känns alltid tungt och tråkigt att åka hem när man har varit ledig ett tag...
Jag jobbade på natten. Mats vaknade vid fyratiden, funderade först på om det hade börjat snöa inne. Sängen och golvet var fyllt av vitt ludd!!! Det var lilla Siri som tydligen hade haft tråkigt när husse sov. Så hon hade roat sig ned att plocka ur nästan all fyllning ur mitt täcke * MORR* Påhittig liten hund *harkel* Ganska billig också...
*
Jag som e så liten och söt, gör aldrig nått bus...
*
Idag var det meningen att jag skulle jätteröja här hemma och kasta ut julen.
Men jag hade jättesvårt att komma igång. Fastnade framför datorn, pratade i telefon och gullade med hundarna istället. Så jag får ta nya tag i morgon!
*

Nu är julen slut och ska ut!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Vad roligt att ni hittade in på lydnadstävlingen! Klart ni ska dit och tävla!!!

Vad fina bilder du tagit!

Kram

Agneta

Lotta Löfgren sa...

haha..åneeej, täcket!!!*fnitter* himlans vad kul det ska bli att träffa er :D..och de andra människorna o valparna o annica o barnen:D
Haha..trodde nästan Cola vart på besök hos er först när jag läste om snön hehe..men sen kom jag ju på att det finns FLER med "colagener"..klonade terrorister..känns det som emmellanåt haha..
imorse..(hade ju lagt på duk o allt igår kväll)vaknade jag av att det drog o drog lät det som..störtade ner..och mycket riktigt. Ljuslyktan vi har på bordet var presis på väg att tippa över kanten..för i dukens ände..befann sig naturligtvis Cola Löfgren..bara tur att jag hann ner..
Vad kul att se bilder..och hihi siri ser verkligen snäääll o guuullig ut på kortet..inte kan väl hon göra något bus?? hihi:)

Anonym sa...

Å saknar lite påhitt å bus i huset;)

Eller nej..ganska lugnt å skönt ibland men när man får se dom där söta små ögonen så kan man ju inte låta bli att le istället för att skälla på dom:)

De e jätte skönt att julen är borta nu, *hrmm* kartongerna står fortfarande kvar i vardagsrummet å har inte kommit upp på vinden..

Ha en bra dag!

Anonym sa...

Lydnadstävlingar är kul....klart ni ska tävla. Men VÄLDIGT nervöst när alla tittar på en.
Städning av julen hinner du en annan dag Mys med hundarna lär urmysigt!

Anonym sa...

Matte hon städade bort julen på 5 minuter.
Hon tillhör ju julhatarna så två elljusstakar var snabbt gjortatt få bort.
Klart!
Den där hundlucklan var en skum sak men ska nog kanske testa nästa gång

Lotta Löfgren sa...

haha..ja man har fullt upp att hinna med i svängarna och parera;) ojoj, det lär bli livat hos Annica den 17e om vi släpper lös vildarna;)

Anonym sa...

Hu, skulle plockat bort allt juligt idag men det får bli... imorrn.. Eller på tisdag, är det inte då det är tjugondagknut?? Väääldigt viktigt hålla på traditionerna ;-) Eller, kan det vara att jag är lat??

Anonym sa...

vi tackar för den goa instopapde näsbilden, sånt piggar upp!! vi gillar siris goanäsa stenhårt!! flattefnatt på er gotjejer!

Lotta Löfgren sa...

haha..ja det skulle nog Cola ha gjort om inte jag tittade på henne..för då var det ju inget bus..hade jag däremot gått upp på överväningen o asken legat på bordet eller bänken..ja då hade hon vart snabb att tugga i sig den...det kan jag garantera.. vad drygt..så fort man går upp eller hemmifrån så söker hun av bord o bänk om vi har glömt något som kan tuggas sönder. ssvårt att komma tillrätta med eftersom hon bara gör det när vi inte e där..har du nåt tips?

Lotta Löfgren sa...

jo, så gör vi här med..varje kväll när man säger nu går vi o lägger oss...så får man lägga på en halvtimme innan vi kan dunsa isäng..vi måste först lägga kompostgaller i soffan, plocka bort alla tvfjärrkontroller, tvspelsdosor, plocka bort rubbet från köksbord, köksbänken o hallbänken..alla leksaker .osv..phu..ÄNDÅ är det nästan nåt vi glömt för hon kommer åt mycket högra än vi trott...o högre o högre kommer hon för varja dag..o det värsta av allt..på natten då smyyger hon, för vi hör aldrig nåt!!??