onsdag 3 december 2008

Träning i ny grupp

Igår var Siri och jag uppe på brukshundsklubben. Tränade tillsammans med Caroline och några andra hundar som vi inte har träffat tidigare. Siri fungerade bra i gruppen kunde hålla fokus på mig och brydde sig inte så mycket om dom andra hundarna. Jag tränade några inkallningar, använde dom andra i gruppen som störning. Först jag gick jag ifrån gruppen med Siri lös, sen vände vi och gick emot gruppen och jag kallade in när hon bara var ett par meter ifrån dom andra hundarna. Det klarade hon galant och kom direkt till mig utan att tveka, känns jättebra;-) Det vi fortfarande behöver jobba en hel del på är linförigheten. Så fort kopplet är på blir det gärna en nos i backen och mindre fokus på mig. Jag är nöjd med kvällen och tycker att det känns roligt att komma igång med lite gruppträning. Dels är det bra att kunna träna med lite störningar. Sen är det alltid kul att få träffa trevligt hundfolk;-)
Siri längtar efter snön, här är det bara grått och regn.

9 kommentarer:

Anonym sa...

om man kisar kunde man tro att det var snöflingor! vi har samma tråkväder här!
snafselislafs på siri-näsan

Lotta Löfgren sa...

kul att det går så bra med träningen :)Vilka kanonsyrror vi har. Annica borde få nobelpriset :)Tack för tipset om expressen. ska genast kolla. Så lätt att skicka in kort på datorn bara...och kul om man kommer med...o ännu kuligare om man vinner typ massor av kattmat ;)

Anonym sa...

Självklart så kommer jag och hälsar på antingen simmande eller per båt. Är ju hur nära som helst. Typ bara genom hålet i vassen o så över Kolstaviken.
Det är väl sommar snart?????????
Förresten så länkade jag till dej.
Hoppas att det är ok?

Ingela sa...

Helt ok Sigge att du länka till oss;-)Välkommen i sommar

Lotta Löfgren sa...

hihi...din man kommer snart att förbjuda dig att gå in på vår blogg. det blir dyrt ;) den var verkligen bra.!! passar alla som tränar...både smått o stort. Och alla författarna hade skrivit så bra...och så var det bra med sidorna där man skulla skriva o planera. Kanske vi slipper alla små lappar här hemma nu..;)

Anonym sa...

Helt ok bara att länka på.

Anonym sa...

vi har fått snö igen, men det ser ut som det skulle komma nån ny nederbörd snart om man kollar himlen...å nej inte mer regn säger vi! slask är inge kul heller!!
slafspussar på flatt-örat

Anonym sa...

du är en riktig snygging själv! vov vov!!

Anonym sa...

Jag har varit ute och simmat idag. Träning inför sommaren och mitt besök hos dej.