lördag 27 december 2008

Släktträff

Idag har vi varit hemma hos Caroline och Håkan. Det blev första "släktträffen" för dom fyra bruningarna. Ambra och Zelda är kullsyskon. Siri och Vilja är både halvsyskon och kusiner. Siri var som vanligt överlycklig att träffa sin älskade Vilja och få busa riktigt mycket. "Småtjejerna" Siri och Vilja fick stanna vid huset med Mats, Håkan och Filippa.
*
Siri, Zelda, Ambra och Vilja
*
Caroline och jag tog en promenad med dom stora tjejerna så dom skulle få bekanta sig med varandra. Vilket gick hur bra som helst, underbara tjejer! Sen tränade vi dirigeringar och gjorde även några markeringsövningar. Vilken arbetslust dom båda systrarna har;-) Men ibland har jag lite svårt att hinna med i Zeldas tempo. Jag behöver bli snabbare och tydligare både med pipa, röst och tecken. Eftersom Zelda annars gärna löser uppgiften på sitt sätt. Men jag har mycket kvar att lära... Caroline påpekade att jag kanske även skulle fundera på att gå en kurs och lära mig kasta dummies *harkel*.
*
Efter att ha varit ute ganska länge var det skönt att komma in i värmen. Vi tittade på alla härliga kort från Caroline och Håkas Afrikaresa. Blir bara liite avundsjuk... Sen blev vi bjudna på tacos. Till efterrätt gjorde Caroline glass au four, smaskens!
*

Filippa fastnade i soffan med julklappsbok


Fyra sötnosar




10 kommentarer:

Anonym sa...

Gud vilken härlig syn med 4!! bruna flattar! Avis:)

Ha en bra dag!

Caroline sa...

Oj så grå Ambra ser ut!! Hon blev det efter Vilja kom in i huset...

Ja, när man tränar dessa systrar behöver man vara snabb, det märkte vi båda två. Och vi kanske ska påpeka att inte jag heller är särskilt duktig på att kasta dummys...
Men det var riktigt kul att se dessa två samtidigt, de är mycket lika tycker jag. Otroligt tryck och arbestglädje och en stor portion egen vilja!!

Anonym sa...

Ohh va mysigt med släktträff! Pussar til er alla bruningar från Vilja!

Lotta Löfgren sa...

ååå, DÄR hade vi velat vart med!!! härligt:)vad mysigt att kunna träffas sådär. kom hem nu från julfirande..o ska upp o jobba imorgonbitti:( ha det så fint..o hälsa alla vackra bruna damer:)

Anonym sa...

å vilken söt flattesamling! vi hade nog helst suttit i köket med er o pussat på era otroligt fina näsor!!

Lotta Löfgren sa...

hihi..jamen då e vi med i samma sekt då;) firar en dag förtidig...dyrkar bruna tjusiga hundar ...hihi..GOTT NYTT ÅÅÅÅÅR!!
Ps, såg att ni var hos "sektledaren" Annica i hennes blogg. Gud, va jag önskar att vi bodde "närmare" högkvarteret..så att vi också kunde vara med på mötena oftare!!;)

Anonym sa...

Kul att se att Ambra är mycket mer grå än Zelda.. Nu måste jag väl avslöja att vi färgar henne med Wella också! Nä, skoja bara! Det komemr nog snart på henne också men det är ju bara snyggt med grå tinningars charm. Nu måste jag börja träna lydnad mer konsekvent *hmm*. Fast det blir inget nyårslöfte, dem kan jag ändå inte följa ;-)

Anonym sa...

Gott nytt hundår!!!!!!!!!!
Hörde idag att isen ligger på Mälaren nu. Mattes bror hade foton på nån som åker fyrhjuling vid ön!!!!!
Men snart är det sommar och jag kommer simmande tiller.

Anonym sa...

Myspys med släktträff och härligt att träna med släkten. Man brukar ganska snabbt se likheter och olikheter... Gott Nytt År!

Lotta Löfgren sa...

GOTT NYTT ÅÅÅÅÅÅÅR!!!!