fredag 26 december 2008

Äntligen ny kamera

Efter nästan två månaders velande hit och dit bestämde vi oss igår för att åka iväg och inhandla min födelsedagspresent. Men att bestämma sig för kamera har inte varit lätt... Det finns så otroligt många olika modeller att välja mellan och sen att försöka jämföra dom är inte lätt! Som tur är har jag en sambo som har elektronikdille så han har fått ägna sig åt att titta på alla tekniska data. Själv har jag "provat" kamerorna vilket jag tycker är mycket roligare! Vi tillbringade nästan hela dagen igår i elektronikaffärer innan vi var säkra och hade hittat rätt modell. Så nu har jag fått min "dos" av elektronikaffärer för flera år framåt... Jag valde en Nikon D80 till slut och känner mig väldigt nöjd! Så nu ska jag försöka vara duktig och ägna dagen åt att i alla fall börja läsa instruktionsboken... Mats är iväg och försöker köpa ett minneskort till kameran för dom var förstås slut igår. Ska bli jättekul att få börja knäppa bilder och försöka lära sig kameran! Kommer nog behöva öva länge och mycket innan man blir nöjd med bilderna;-)
*
Hundarna var ganska trötta igår efter alla julförberedelser och firande. Dom har haft några "hektiska" dagar. Zelda har ett stort matlagningsintresse *ler*. Hon har övervakat all tillagning av julmat, bak och godistillverkning... Siri har varit mer intresserad av att hjälpa till med paketinslagning och julpynta.
*
Ikväll är vi bjudna på middag och mahjongspel hemma hos Ingalill och Micke. Vi brukar försöka träffas ett par gånger om året och spela mahjong. Men nu var det länge sedan sist. Så det ska bli trevligt att få spela lite igen.
*
Trötta tjejer
Min fina nya kamera!


6 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas du blir nöjd nu med din nya kamera. Vi sitter här och förberder kvällens mahjong spel. Ses snart.

Anonym sa...

Nu förväntar vi oss många fina bilder ;-) En sån kamrea förpliktigar!!

Lotta Löfgren sa...

lycka till med fotograferingen..vad kul att du äntligen har fått den..och en värstingmodell;) nu blir det snygga kort bara du riktar den någolunda åt rätt håll;) Cola delar sin syrras pyntintresse..och även mamma zeldas matintresse...vilket medfört en rejäl hedlig juldiarre idag...ha en härlig kväll..med det konstiga spelet(vad det nu hette..har aldrig hört taaalas om;))

Anonym sa...

va roligt med ny kamera o grattis i efterskott då!! ha fortsatt julmys!

Anonym sa...

Åh vad skoj med ny kamera!
Vill matte också ha när hon köpt rätt Trisslott.

Anonym sa...

Grattis till nya kameran! Kram Helena & Vilja