onsdag 17 december 2008

Sönderhoppad dator

Linn har ridit i 14 år och klarat sig väldigt bra från skador. Visst har hon glidit av häst många gånger men aldrig gjort sig illa. I måndags red hon en häst som är relativt ny i stallet. Mitt i galoppen bockade hästen. Linn slungades av och landade så hon slog i huvudet och axeln. Jag var inte med, ridläraren och en annan mamma tog hand om Linn. När hon landade visste hon inte riktigt vad som hade hänt. Men det som Linn tyckte var obehagligast var att hon inte kunde andas, det bara pep när hon försökte få luft. Nu dör jag tänkte hon men som tur var hade hon bra stöd och kände sig väl omhändertagen! Hon var uppe på hästen igen innan ridlektionen var slut( men skrittade bara ett par varv då) Axeln har fått sig en rejäl smäll. Linn har fortfarande ont och har svårt att röra den ordentligt. Sen har hon stort blåmärke på höften. Men idag ska hon iväg till stallet och rida igen! Jag brukar inte vara någon hönsmamma men tycker att det känns lite halvjobbigt att hon ska iväg idag...
*
Att ha Zelda här igen känns toppen! Det går jättebra och hon verkar trivas. Men hon är alldeles för snäll mot Siri när hon är som en liten igel och bara ska busa. Hoppas att hon blir lite bättre på att säga ifrån. På nätterna slipper hon den lilla marodören. Då sover hon med Linn i hennes säng och njuter i fulla drag;-)
*
Igår kväll när lugnet hade lagt sig här, satt jag i soffan och surfade på våran bärbara dator. Siri låg i soffan och Zelda sov på golvet brevid. Plötsligt får Siri ett ryck och ska kasta sig ner till Zelda. Hon "missar" golvet och hamnar rätt på tangentbordet på datorn! Tangenter flög iväg över golvet *morr*! Då var hon billig min lilla Siri...Funderade i flera minuter på att sälja henne...
Har inte riktigt mentalt återhämtat mig sen vi fick räkningen på bilen. Så jag orkar inte tänka på vad det kommer kosta att få tangenter igen... Som tur är går datorn att använda trots att den saknar tangenter.
*

Mor och dotter
*
Idag måste jag ta mig samman och skriva en lååång lista på alla saker som måste fixas innan jul. Det är dags att sätta fart för allt måste vara klart på lördag kväll. Jag jobbar lördag, söndag och måndagnatt. Så när jag har vakat av är det en halv dag kvar till julafton! Lite svårt att fatta just nu... Jag har en stor önskan till jul, SNÖ!!!!!!!!
Trött Zelda



19 kommentarer:

Anonym sa...

Hej igen. Oj oJ Oj . Ja ibland är de billiga de där små odjuren. Men efter bara en liten stund så gör dom något sånt där charmigt igen. Svårt att vara långsint....

Anonym sa...

Vad bra att hon var uppe på hästen så snabbt igen så hon inte blir rädd. Krama Linn från oss.

Anonym sa...

Oj då, Zeldas småtjejer verkar vara duktiga på at ha sönder elektronik. Om hon fortfarande är till salu så vet du att uppfödaren har förköpsrätt *he he*. Hu vad hemskt med Linn, jag tycker numera det är jobbigt titta på när Malin rider efter hennes olycka. Hon tycker jag ska följa med imorogn när de har hoppning men jag VÄGRAR. Hoppas Linns axel blir bra snart! Mmm, antar Zelda njuter av att sussa i sängen ;-) Tyvärr så är Zelda för snäll och alldeles för tålig *suck* så Siri komemr nog fortsätta härja med henne...
Idag har vi köpt kamera! Blev en Canon EOS 450D på Net On Net. Blir havregrynsgröt fram till nyår..

Anonym sa...

Min matte trillade av en häst på samma sätt i sin ungdom.
Ansiktet före på frusen grusväg!!!!!!!
För att inte tala om den gången hon och hästen trillade i diket på Kolsta hatt
vägen.............
Man ska inte hoppa på datorer!!!!!!!!

Lotta Löfgren sa...

ojoj..elektronik marodör syrrorna;) vad tokigt det kan bli...Vad läbbigt med Linn, hoppas att hon är helt bra fort!! vad fina de är Zelda o Siri..tom namnen passar ihop ;)

Ingela sa...

Ja det känns som en viss hund ska hållas långt borta från elektroniska prylar! Kul Annika att du har köpt kamera, skynda dig att prova!Väntar på rapport hur användarvänlig den är:-) Jag ska försöka komma iväg och handla min i mellandagarna. Om inte mer saker går sönder eller blir förstörda i det här huset!!!

Anonym sa...

Hehe, ja det är fler som fått känna på släktets förkärlek till elktronik. Båda moster och i synnerhet syster söta har förstört sin beskärda del!
Göm kamerorna!

Ja, det är tufft att åka av, har själv gjort det ett antal gånger, men klyschan stämmer, det är bara att sitta upp i sadeln igen!! :-)

Lotta Löfgren sa...

skulle bara tala om att nu HAR det kommit en ny film..och liksom Siri(att dömma av datorsprånget) är cola inte den mest graciösa damen för tillfället:):)

Anonym sa...

Hoppas Linn mår bättre och att det inte var något allvarligt med axeln....dessa hästar.....min Linn skadade sig i stallet när hon var 10 och jag tyckte det var jätteläskigt efter det. De är ju så stora. Nu rider hon inte längre utan håller bara på med livsfarliga cirkuskonster där hon hänger i tårna högt upp i luften, jonglerar med eld, mm. Så nu kan ju mamman var lugn :-)

Ingela sa...

Linn mår lite bättre nu. Axeln krånglar fortfarande men det var där hon fick den största smällen!

Anonym sa...

sötnosar! mamma måste bita från lite så lillbusan inte blir odräglig...
jahaja här har man använt datorn som studsmatta, inte kul när tangenter flyger...lycka till!
oj vad jobbigt för linn, hoppas det går över o att hon inte blir rädd för att rida igen, bra att hon klev upp direkt! vi förstår om du känner hönsmamman inom dig! kan hon inte börja med kaninhoppning...

Anonym sa...

Hoppas linn mår bra!
pussar till mor o dotter på de söta tjocknäsorna!

Anonym sa...

God Jul o Gott Nytt 2009! En julpuss till tant Zelda och lillSiri från gammelmatte ;-) Vi ses när ni kommer till landet..

Lotta Löfgren sa...

har ni fått snö som du önskade nu då??? hoppas, hoppas, hoppas*håller tummarna*
GOOOD JUL o GOTT NYTT ÅÅÅÅÅR

Anonym sa...

julpussar på flattnäsorna!!

Anonym sa...

En rikitgt God Jul och massor med nospussar!!!!!!!!!!

Lotta Löfgren sa...

hoppas, hoppas, hoppas ni får snöööö, jag dansar snödansen här;) snöar här just nu...hoppas det är ett stoort moln som räcker ända till dig , familjen o fina pepparkaksflickorna.GOG JUL på ER!!!!!KRAMIS

Anonym sa...

En riktigt GOD JUL önskar vi er alla! Kramar från Vilja med flock!!
Ses vi i E-tuna den 5:e?

Anonym sa...

gosemysepuss jul!