lördag 13 december 2008

Välkommen Zelda!

Jag fick hjälp av Caroline och Håkan att hämta bilskrället i onsdags. Så nu får vi hoppas att den rullar ett tag igen. I veckan har jag julpysslat en hel del. Caroline, Kicki och Annette var hemma hos mig en kväll och vi tillverkade julklappar med decopageteknik. Igår var jag och Filippa hemma hos Caroline. Vi gjorde klart våra ljus och tillverkade små hjärtan av fimolera som ska användas som dekoration i en dörrkrans. Siri och Vilja hade som vanligt roligt med varandra och busade en hel del;-)
.
Sent igår kväll när Mats hade kommit hem från USA åkte vi ut till landet. Här ute är det SNÖ underbart att slippa det urtråkiga blöta, grå Stockholmsvädret i några dagar;-)
.
Idag har jag gjort något väldigt roligt, varit hemma hos Annica och hämtat Zelda!!! Vi trivdes väldigt bra sist hon bodde hos oss. Nu är det meningen att hon ska provbo hos oss ett tag. Fungerar det bra kommer Zelda förmodligen stanna hos oss! TACK Annica och Malin att ni ger oss det stora förtroendet att ta hand om denna underbara hund!!! Jag tror att jag kommer lära mig mycket när jag får chansen att jobba med en så arbetsvillig och duktig apportör.Resten av familjen kan njuta av en hund som gärna gosar och gullar mycket och länge... För Siris del tror jag att det är bara bra att ha Zelda här som är trygg och stabil.
Dotter och mor på köksgolvet( som väntar på renovering)

12 kommentarer:

Lotta Löfgren sa...

MEEEEN ÅÅÅÅÅ, nu blir jag avundsjuk!! LYLLO: FIIIINA Zeldis! Hoppas att det går bra så ni får ha henna kvar:):) vad kul!Grattis, eller hur man säger :)


sköönt att ni får njuta lite av snö ett tag iallafall. Jag vet att särbon kjell har tattuerat vovvar förut iallafall man får väl skicka ett kort innan så att han får teckna av den...och nu lär du väl ha " flattar ;). mamma gör piersingar o kosmetisk tatuerin(eyeliner, läppar osv..)o så o kjell gör vaniliga tattoos. Det e bara att slå till ;) du, kolla mina länkar-på-eastwoodtatto..det finns lite bilder som de gjort att bläddra i!!

Anonym sa...

Vi får åka dit tillsammans Ingela, vilken toppenidé!!!! Lämna trista karlar hemma och gå loss på tatueringar, piercing och gärna en eyeliner också!! Man kanske skulle ha en flatt med *ler* Hoppas Zelda sköter sig. Stor kram från mig och Malin ;-)

Anonym sa...

Oj då, jag menar ju inte att de är sååå trista... Men min är ganska hopplös vad dete gäller shopping och totalt ointresserad av tatueringar, piercingar och smycken.. Ja av all shopping som inte innebär teknikprylar *suck*

Ingela sa...

JA, det vore jättekul. Mats hatar all shoppning om det inte är tekniska prylar och kul kan det vara? Zelda sköter sig utmärkt! Det är jättemysigt att ha hand om henne igen;-)

Anonym sa...

Va kul! två flattenäsor!!! å va mkt rart du har o pussa på nu!! smack!

Anonym sa...

Wow!!!!!!!!!
Undrar om mattes föräldrar tänker lägga i båten snart så jmag kan hälsa på?
Två brudar!
Gissa om jag ser framemot att simma/åka roddbåt till Kolsta hatt!

Anonym sa...

Å vad roligt att få ha mamma Zelda, de är en hund om har en spec plats i våra hjärtan oxå - hon är i stort sett identisk med min Vega, så skönt att ha fått en valp efter henne!

Ta väl hand om mamsen å pussa henne ifrån Vexa!

Ha en bra dag ni 2-benta oxå!

Anonym sa...

Kan bara önska lycka till, inte för att det behövs med en hund som Zelda tror jag!! ;-)

Tänk, nu har vi typ likadana hundar hemma, det tycker jag är lite häftigt...

Ambra hälsar att hon tycker att Zelda ska komma och hälsa på och träna, så det blir lite ordentlig träning här hemma och inte en massa babysök som man får rensa upp efter. Nej, hårt och intensivt arbete ska det vara, helst hela dagen!!

Anonym sa...

Går det bra med o ha zelda där? fullt upp?
pussar till flickorna från taxpojkarna

Anonym sa...

Nu kan du titta in på min blogg....

Anonym sa...

Puss på Zelda från oss! Hoppas allt går bra och att hon sköter sig. Ja visst var det en otrolig bragd han gjorde Mussepojken. Tänk vilka instikter hundar har!!

Ingela sa...

Zelda är underbar och vi njuter! Så trevlig att vara med och allting bara flyter!!!