onsdag 1 oktober 2008

Caroline och Håkans bröllop

I lördags var det dags för Caroline och Håkan att bli Herr och Fru Nordlander. Vigseln ägde rum i Vassunda kyrka, en liten fin kyrka ute på landet. Stämningen i kyrkan var så fin, det vackra brudparet, duktig solosångare och prästen som med sin mjuka finlandssvenska var så persolig när han pratade med brudparet. Ryser fortfarande när jag tänker på hur vackert allt var...
Vassunda Kyrka

Brudparet utanför kyrkan


Efter vigseln åkte vi och alla andra bröllopsgäster till Vassunda Hembygdsgård där festen skulle vara. I väntan på brudparet fick vi gå en tipspromenad och testa våra kunskaper om brudparet . Sen kom brudparet och det var dags att skåla och lyckönska. Middagen serverades god mat, trevlig stämning och underhållning av brudparet. Bröllopsvalsen hade brudparet "hottat" upp en aning och klarade det med glans :-)


Brudparet kommer till festen

Middagsbordet


Caroline och "toastmadame" Rosie


Hm, klarar vi det här tillsammans


Den vackra bröllopstårtan


Bröllopsvalsen


Tusen tack, Caroline och Håkan att vi fick vara med på er stora dag och tack för en jättetrevlig bröllopsfest!



3 kommentarer:

Caroline sa...

Vilka fina bilder!
Jag får fortfarande bara ett stort leende över hela ansiktet när jag tänker eller pratar om dagen!!
TAck för att ni var med och gjorde dagen så speciell!!

Kram från fru Nordlander

Ingela sa...

Tack själv, jag får också ett stort leende när jag tänker på eran dag :-)

Anonym sa...

Grattis önskar Annica med familj!! Vilka fina bilder och fint brudpar ;-) Hoppas allt är bra med er, pussa på Zelda!!