torsdag 23 oktober 2008

Iskalla höstvindar

Igår var det näst sista gången på valpkursen. Vi finslipade olika övningar som vi lärt oss. Det känns riktigt bra, jag tycker att vi har kommit en bra bit sen vi började. Koppelgåendet fungerar riktigt bra på appelplanen tillsammans med andra hundar. Däremot fungerar det sämre hemma på promenaderna. Men det är mitt eget fel är medveten om att jag inte alltid är lika konsekvent hemma när kopplet är på, måste skärpa mig med det.
Jag har precis kommit in efter en tur med hundarna och är genomkall det blåser isvindar ute. Inser att det är dags att plocka fram varmare kläder och fingervantar :-( Längtar redan efter våren...
Söta tjejer

9 kommentarer:

Anonym sa...

hej sötproppar!! har ni licens på å få va så där söta? sitta där bland gula löv o va gulliga liksom.../ nosgos på er flickor från två taxar med kläm i

Anonym sa...

vi hörde nåt om sängsovning...när kan vi komma?

Ingela sa...

Sötnosar! Ni kan komma när ni vill... Siri hälsar och säger att ni ska komma nu på en gång. Vilja åker hem idag och Siri vill inte vara ensam hund i huset;-)

Lotta Löfgren sa...

Jasså..de 2 gulltaxarna har vart här och flörtat också;)såå goa!
Cola är inte heller så kul att ha koppel på alltid.Hon har lätt för att börja dra..vissa dagar värre o vissa dagar går det bättre..Om man har ganska kort koppel och hon går vid enns sida går det betydligt bättre. Stelfrysna fingrar och dragende brunisar går inte riktigt ihop!

Ingela sa...

Ja taxkillarna har charmat mig totalt! Du kanske har några fiffiga klickertips hur man kan jobba med hund som drar i koppel??

Lotta Löfgren sa...

kanske P har..men vi har då inte gjort det :( ska fråga..
Jag har försökt att stanna så fort hon drar och så går jag inte förren hon backar och får kopplet slakt..MEEEN, det gäller väl o vara konsekvent(jag är ingen hejare på det ) och det tar ju ganska lång tid att komma någonstans..;)
Jag tror att det ger sig när hon blir större o lydigare..man kan liksom säga åt dem lite bättre då..I HOPE!!
Däremot har vi ,när vi e på promenad, ropat på vovve och så fort den reagerar o vänder så klickar vi ( det är ju att den reagerar vid inropet som e så bra)och då kommer den o hämtar lite gobiter.
Väldigt snabba reaktioner får man ju fram då..iallafall har det blivit så på Juni. Spännande att se hur det blir med flattisarna:)
Har du klickat något än då??

Ingela sa...

Nä än så länge har jag inte klickat... Håller än så länge på och läser en massa om klicker. Beställde lite saker från Canis igår så fort vi har fått dom ska jag köra igång!

Caroline sa...

Vilken fin bild på två systrar söta i gula löven, den vill jag gärna ha!
Kan medela att jag har en mycket trött Vilja här hemma nu (ambra med för den delen!, det är tröttsamt att busa med sin syster i två veckor!!
TAck igen för att ni passade henne och en hälsning till stackars Mats som nu återigen får sova i sin egen säng!!

Ingela sa...

Siri är också rätt trött... Vilja och Siri har haft två rätt intensiva veckor med mycket bus, så dom behöver nog vila lite *ler*. Men det märks att Siri saknar sin lekkompis, hon bjuder upp mig till lek på ett sätt som hon inte har gjort tidigare!