lördag 4 oktober 2008

Hipp hurra inga kisspölar

Jag är så glad, Siri har inte kissat inne på två dygn och det är rekord :-) I vanliga fall blir det ett par pölar varje dag, trots att jag tillbringar halva mitt liv med att åka i hissen och springa ut med Siri... Nätterna klarar vi bättre, hon har inte kissat inne på natten på en månad och då går hon ut sista gången vid halv elva tiden och klarar sig till halv sju på morgonen. Så jag tycker att det är lite skumt att hon måste kissa tjugo gånger på dagen när hon klarar sig hela nätterna.



Vi njuter av att ha Zelda hos oss, hon är så mysig! Jag och Zelda har hunnit med att vara ute på en del träningsrundor tillsammans. Vi har övat lite markeringar, dirigering och jag har lagt några sök till henne. Frågan är vem som tränar vem? Ibland tittar Zelda på mig och ser ut som hon undrar vad jag håller på med när hon kan mycket bättre själv ;-) Men några av sökövningar har jag i allafall lyckats göra lite "kluriga". Jag har använt valpdummisar och lyckats lägga dom så Zelda får jobba ordentligt med att hitta dom. Men in kommer dom för Zeldas arbetsglädje och fart är enorm, det är så härligt att se henne jobba!!



Siri tycker att livet är toppen och härjar vilt med sin mamma, men kan också koppla av och bara ligga och gosa brevid Zelda.



Igår kväll åkte vi ut till landet och tala om två överlyckliga hundar när vi släppte ut dom ur bilen ;-) Zelda verkar vara väldigt nöjd att slippa all asfalt och långa "transportsträckor" i koppel. Här är det bara att öppna dörren och springa ut i det fria... Skönt!!



Man blir ganska trött av valpliv...

5 kommentarer:

Lotta Löfgren sa...

vad skönt att det börjar arta sig med kisseriet!! Mamsen verkar göra gott ;).
Cola piper fortfarande en gång på natten så att man måste släppa ut henne..o ett tag började hon sova lite längre..men nu är det 05.20 som gäller igen .
Med gud så lika cola o siri ser ut. Känns som att man ser sin egen vovve på din blogg ju!!
Ska ni på det där FART testet? Det ska vi.Hoppas att det kommer ett gäng.
Kul att få se lilla siri och hennes fina mamma

Ingela sa...

Jag tycker också att Cola och Siri ser väldigt lika ut, söta som socker ;-) Jag hoppas att vi ska på farttesten, jag jobbar då men ska göra allt jag kan för att byta. Jag har varit på farttest dit vi ska och tittat på spaniels, Håkan och Carina som gör testerna är jätteduktiga och man lär sig jättemycket så det vill jag absolut inte missa!!!! Plus att jag tycker att det ska bli kul att träffa er och Siris andra kulsyskon :-) Stackars er 05.20 är ju mitt i natten...

Anonym sa...

Aaah, vad skoj att se och läsa om er!! Roligt att Zelda fått vara ute och tränat, det sa hon väl knappast nej till ;-). Tror att det varit bra för Siri också med morsan, inte kan man väl kissa inne då?? Och jag lovar att det varit BRA för Zelda med asfalt och gå i koppel!! Kram! Ps. Hoppas ni kommr på FARttesten!!

Anonym sa...

man e ganska söt oxå!!

Ingela sa...

Hej Malte o Snoken kul att ni tittade in på våran sida! Ni är också rätt söta ;-)