lördag 25 oktober 2008

Bara en hund i huset

Igår kom Caroline och Håkan hem från Afrika och det var dags för Vilja att flytta hem. Det känns lite konstigt att bara ha en hund hemma, när man i över en månads tid har haft två. Till och med husse i huset tycker att det blev lite tomt efter Vilja! Siri har gått runt och "letat" efter Vilja och tittat på mig som hon vill ha hjälp att hitta henne igen :-( Lite roligare tyckte Siri att livet blev när vi kom ut till landet igår kväll.
Vem ska jag leka med nu då?

Idag har vi tränat apportering (inomhus) Känns som vi har kört fast lite där, Siri har inte förstått riktigt än vad som förväntas av henne. Hon tar dummien fint men på vägen in till mig släpper hon och springer glatt fram till mig och glömmer dummien helt. Jag ska prata med kennelmamman och höra om hon har några knep hur vi ska gå vidare...

Vi var ute i skogen en stund på förmiddagen. Jag trodde att jag skulle få plocka massor av trattkantareller. Men så besviken jag blev, två ynkliga trattisar var allt vi hittade!!!Frågan är om det börjar bli för sent på säsongen för svamp :-(


Konstiga svampar var det gott om...

7 kommentarer:

Anonym sa...

Men..va dumt är du alldeles ensam o vi har tråkigt oxå....tänk om vi kunde lekt...nosgos på dig o en riktigt stor slafspuss mitt på nosen

Lotta Löfgren sa...

ja det kanske blir en till busflatte till i huset.
musigt med 2
Kramiz, nu sticker vi på semaster ett tag.

Anonym sa...

Halloj! Nä du Thomas plockade en hel korg emd trattisar idag ;-)
När hon är på väg in, vänd dig om och börja röra dig med snabba steg åt andra hållet. Se om hon hakar på dig och "glömmer" droppa apporten. Ingen ögonkontakt utan jobba ifrån henne hela tiden!

Ingela sa...

Vi kan inte ha varit i samma skog!Jag vill också plocka svamp,suck... Ska testa och vända mig om nästa gång vi tränar, rapport kommer om hur det går kommer ;-)

Anonym sa...

har du hittat nån o leka med än då? mattar kan vara så upptagna ibland att de inte hinner leka liksom...suck fast då krafsar vi på matte tills hon leker lite med oss! snosgos

Ingela sa...

Jag försökte leka lite med Moa (en grannhund här på landet) men hon vill inte leka med mig :( Hon letar bara efter mattes förra hund. Så jag får försöka leka med matte och husse istället/nosgos på er från SIRI

Anonym sa...

Anja: Ja de e synd om dej men jag var ensam hela söndan för Viggo åkte till en annan kompis, matte sov o husse jobbade..klart Andreas va ute med mej en stund men de är inte samma sak. Vi får träffas o leka nästa vecka. Anja