söndag 22 februari 2009

Massor med snö

Senaste dagarna har varit ganska tuffa. Jag har fortfarande ganska mycket problem med min vänster arm. Den känns fortfarande "avdomnad" och gör ont trots smärtstillande. Igår åkte jag ut till landet för lite miljöombyte (blir alltid på bättre humör av att vara här ute).
*
Det har snöat massor här sen igår kväll. På förmiddagen var jag ute och tog en härlig långpromenad med hundarna. Man fick pulsa fram i massor med nysnö. Hundarna njöt av vädret och busade rejält med varandra.
*
Nu tar jag dig!
Attack!!!


Ge upp nu




Ååå, vad härligt att rulla sig i all snö:-)



Nu orkar jag inte mer!
*
Efter lunch var det dags att bege sig hem till Annica på Ryegates. För första kurstillfället på jaktlydnadskursen som jag ska gå med Siri. Annica och Åse Rönnblom Gustafsson är instruktörer för kursen som ordnas av FRK Bergslagen. Idag hade vi teori utan hundar, pratade om hur viktigt det är med en bra grund med stadga och föjsamhet. Sen gick igenom kursinnehållet, lite regler och förväntningar. Nästa gång ska vi jobba med jaktfotgåendet, spännande... "harkel".
*

När jag kom ut på landet igen var Filippa i full färd med att göra snögubbar. Inte ofta man är bortskämd med så mycket snö så det går. Härligt att vi också kan få lite riktig vinter;-)
*

12 kommentarer:

Anonym sa...

Va kul med kurs!! Härliga bilder på busande hundar......ja jisses va snö vi har fått den här helgen!! Skönt att du är lite bättre men tråkigt att du fortfarande skall ha ont i armen....krya på dig! Kram kram

Anonym sa...

Kul med jaktlydnadskurs! Du får ge mig och Vilja lite tips sedan! ;-)

Underbara snöbilder, gillar attackbilden! Stackars Zelda.... Inte lätt med en liten Siri

Anonym sa...

tack söta ni för kommentaren på vårans blogg!!
här var det studsigt värre i snön ser vi! ser buskul ut! våran snö slaskar bort som bäst det är både för o nack delar med sånt... men för en snö älskande studshund inte så kul...
massa slafsiga kramar till tjocksötnäsorna, mor o dotter
puss!

Lotta Löfgren sa...

åh, vad kul med kurs:)vad spännande. kan du inte ha lite närkurs med oss andra sedan då, som inte får gå??vad häärligt med all snö ni äntligen fått:) cola älskar också snön, rullar o busar som bara den:)hon skulle trivas med sin syrra o mamma:)vad tråkigt med armen. hoppas det går över snart..hoppas det inte är den du vill hålla flattarna i..fast..dina kanske e lugnare än cola, för att hålla cola med en ond arm..skulle då inte jag vilja!!kram, hoppas ni får trevligt på landet:)

Anonym sa...

Korkade hundägaren har fått sitt straff!
Matte pratade med leonbergerbrudarnas matte och fikc veta att hans egen hund bet honom ordentligt igår!!
Nu får det sluta snöa och bli vår så jag kan börja planera för simmningen till er.

Anonym sa...

He he, vilka sköna bilder! Hoppas du börjar bli bättre i armen. Men jag ska vara extra snäll mot dig på kursen på lördag nu när armen dummar sig ;-)

Anonym sa...

Tack för grattiset!! Vad vi blir avis, kurs så himla kul!!!! Spännande att höra hur det går och vad ni får göra!

Kram

Agneta & Tyra

Anonym sa...

Ja det är verkligen massor med snö!1 Förstår att ni hade en givande kurs!

Anonym sa...

Kul med jaktlydnadskurs! Vi ser självklart fram mot en massa " matnyttiga " tips :-) !

Kramizar från oss, som oxå återigen blivit lite " enkelaxlade " :-( fast det kanske är bättre än att vara enkelspårig iag .. *s* !

Kramizar

Lotta Löfgren sa...

hur går det med din arm???hur har ni det? trevlig helg:)kraaaamisar Lotta

Anonym sa...

Hoppas du mår bättre nu!! Trevlig helg!! Kryapådigkramar från oss!

Anonym sa...

hoppas att du inte bloggat på ett tag beror på att du haft fullt upp med flytt och mår bättre igen . Var rädd om dig / annica