onsdag 18 februari 2009

Hemma igen :)

Senaste dagarna har jag varit lite krasslig. Det började i lördagskväll med att min vänsterarm kändes konstig, alldeles avdomnad och öm. På söndagen var armen fortfarande konstig och jag hade fått ett blåmärke på handen. Jag hade också ett tryck över bröstet så på kvällen åkte jag in till akuten. Där tog dom EKG och blodprover. EKG var bra, proverna var något förhöjda så dom ville ha mig kvar för observation och provtagning för att kunna utesluta hjärtinfarkt och lungemboli. Motvilligt gick jag med på att stanna kvar :( Man har efter diverse undersökningar kunnat utesluta infarkt och emboli, SKÖNT! Lite läskigt att inse att man har blivit så pass gammal att det faktiskt kan hända... Jag har fortfarande ont i vänster arm och är avdomnad, man tror att det är en muskelinflammation som ska ge sig med antiinflammatoriskt och vila. Men jag fick i alla fall åka hem igår och det var jätteskönt!!!
*
Nu till lite roligare saker ;-) Vi har fått erbjudande om två olika hyresradhus, och efter att ha tittat på båda alternativen och funderat ett tag så har vi bestämt oss. Vi har tackat ja och kommer flytta till ett litet radhus på 102 kvadratmeter,4 rok, två plan och med en jättegullig uteplats. Området som vi kommer att bo i är ganska litet och det finns mycket skog, grönområden och åkrar i närheten. Det ska bli alldeles underbart att komma ner på marken, slippa vara "instängd" i en lägenhet och dessutom ha en liten gräsplätt att sitta och fika på. Men det bästa av allt är att det är mycket bättre hundträningsmiljö på nära håll;-)
*
Vi flyttar redan veckan efter påsk!!! Nu är det bara att hålla tummarna att min arm blir bättre så jag kan sätta full fart med alla flyttbestyr. Vi kommer att behöva göra en STOR välbehövlig rensning för att få plats i radhuset. Eftersom vi flyttar från en femma till en fyra, kommer vi att behöva göra oss av med en hel del saker! Vi har samlat på oss alldelles för mycket "skräp" under åren...
*

19 kommentarer:

Anonym sa...

Fy va otäckt .....vilken tur att det inte var nåt allvarligt....kanske
"kastadummyarm" som du har fått:-)

Åh va härligt för er att flytta till radhus....så ni har markplan härhemma också! Var ligger det? Kram

Anonym sa...

Halloj !

Blir ju * jätteavis * på alla era braiga Ryegatesträffar .. ;) !!
Men nyfiken i en strut undrar förstås vad en " gummibandsövning " är för nåt :-) !?
Visst är det nyttigt när andra kan se vad man gör för " tossigt " utan att man tänker på´t, och ännu tydligare blir det ju när nån filmar .. *s* !

Har´e gott och lycka till med flytt framöver !

Lotta Löfgren sa...

usch, jag blev så rädd först när jag läste, men vad skönt att det ändå slutade bra!! vad mysigt att flytta till radhus...skönt oxå med en egen liten täppa:)jättekul, lycka till:)
hihi..kanske siri kunde lära sig stänga dörrarna efter sig också då;)

Anonym sa...

Phu, vilken tur att det slutade väl för dej!
Lät riktigt otäckt det där.
GRATTIS till huset!

Anonym sa...

Skönt att du är hemma igen!!

Och jag är så glad att ni äntligen ska få flytta. Jag ska försöka fixa detta med hundvakt... Skäms ju lite!!

Jag undrar också vad "gummibandsövning" är... Jag har en aning, men man kasnke missar nåt...

Ingela sa...

Gummibandövning går ut på att man jobbar mellan två platser. Tex att man lägger en dummy vid en av punkterna, går fot därifrån och skickar mot den andra punkten där hunden kanske inte sett att man smugit ner en dummy. Vitsen är att hunden måste vara uppmärksam hela tiden och sammarbeta för att få utdelning. Att man aldrig skickar mot det hållet hunden förväntar sig. Man kan variera övningen i det oändliga skicka, blåsa stopp, kalla in etc. Man jobbar hela tiden mellan samma punkter. Hoppas jag har lyckats förklara övningen något;-)

Anonym sa...

Då fattar jag ;) !

Jo, du kan ju om du vill kika på " klippet " iaf, för det dröjer nog innan jag får nån ordning på det ..*s* !

Här är länken :

http://www.youtube.com/watch?v=l5Kzk6u00LM

Anonym sa...

Ingela! Var rädd om dig!! Inga felr sjukhusvistelser ;-) Tänk vad skönt att få rensa, man skulle behöva flytta varje år..

Anonym sa...

Jag vet inte riktigt hur långt område de kör ut till men jag vet att de har utökat till fler Stockholmsförorter bl a till Huddinge iallafall! Gå in på deras hemsida och kolla vetja! Jag tror du kan googla på linas matkasse!

Kram kram

Anonym sa...

Jag får bada alldeles för sällan!
Jst nu i alla fall när det är onödig is överallt och matte försöker förbjuda mej att bada på de få ställen som finns.
Idag har jag varit i Torshälla!
Passade bilen ihop med Giah medan hemmes matte och min matte hälsade på Giahs mattes mamma.

Anonym sa...

Fy vad otäckt. Var rädd om dig!!

Grattis till huset.

Lotta Löfgren sa...

om du fortfarande e nyfiken kan du kika in i bloggen nu;) ha det fint:)

Anonym sa...

Otäckt, men skönt att de inte var hjärtinfarkt. Så kul med det nya radhuset. Ofast tar man nog också flyttstädning som något negativt, men jag ser det som en chans till en behövlig utrensning!!! Tänk, ni kanske tom får en garderob över i det nya och sen blir ni säkert största kunden på TRADERA. Kul med lite pengar för nåt man ändå inte behöver längre, eller hur?

Anonym sa...

Hoppas du mår bätttre! Försökte ringa på eftermiddagen men då svarade du inte, lämnade ett käckt meddelande på svararen ;-) Hörs vi imorrn?? Är ni på landet??

Lotta Löfgren sa...

NU du som gillar schlager. kan du kolla in hos oss;)

Lotta Löfgren sa...

klart vi tar med díg:) o du får både mat o husrum:)ååå vad syynd, skulle tagit en snurra till dig också då;)
Det var verkligen härligt, vilken stämning:) var på globens genrep för nåt år sedan..det gick heller inte av för hackor:)(året när carola sjöng i sina blå kläder..det var stort:))

Anonym sa...

Råder dig samma sak - va rädd om dig, men de blir nog skönt å avslappnande att få en gräsplätt, slippa springa i trapp uppgångar m.m.

Skönt! Krya på dig!

Lotta Löfgren sa...

haha ja då såg det rätt ut..hela dagen tilloch med..skönt ibland att ha det så..men idag kommer husse hem..då är lugnet slut!;)

Anonym sa...

Ja du måste åka och besöka hundfiket någon dag...det var jättemysigt och god mat även för oss tvåbeningar! Det var perfekt att träna i Tessinparken och sen gå in och fika....det kommer vi göra om :-) Tina ääälskar att sitta i ryggan och på hemvägen fick jag bära henne hela vägen i ryggan för hon vägrade att kliva ur :-) Kram kram