lördag 13 juni 2009

Student!

I tisdags var det gemensam kursavslutning för alla kursdeltagare på SHK i Uppsala. Det bjöds på kaffe och tårta, sen var det diplomutdelning och alla fick veta resultaten på slutproven för dom olika kurserna. Siri blev godkänd på sitt slutprov och vi hade turen att vinna en check på 300 kronor till hösten kurser. Resultatet för mig och Zelda på slutprovet i Rookieklassen blev 137 poäng och en 3:e placering. Dom fyra bästa i varje lydnadsklass går vidare i en lagtävling och får tävla mot dom andra klubbarna. Så imorgon ska jag/Zelda och Caroline/Vilja åka till Västerås och tävla för Uppsalaklubben i lagtävlingen.
*
Zelda med sin Rookiebuckla
*
I torsdags var det skolavslutning för Filippa och Linn. Filippa slutade sjuan och Linn tog studenten efter tre år på Naturvetenskapsprogrammet. Linns skola är ganska stor så det var över 700 studenter som sprang ut från skolan till stolta och glada anhöriga. Jag är jättestolt över Linn, hon har slitit hårt under hela skoltiden och gick ut med väldigt fina betyg som hon verkligen är värd ;-) Känns konstig att min lilla tjej är klar med gymnasiet, förstår inte var alla år tar vägen... Samtidigt är det spännande att se vad min dotter kommer välja att göra i framtiden.
*
Linn på skolgården

Min fina tjej


Dags för flakfärden
*
På eftermiddagen firade vi Linn här hemma tillsammans med släkt och vänner. Vi åt en underbar thaibuffe som en arbetskamrat till mig hade gjort i ordning. Fikade och åt gott hembakt som Linn hade gjort.
*
Nu hoppas jag att båda mina tjejer får ett långt, härligt och varmt sommarlov!!!

3 kommentarer:

Helena & Vilja & Tina sa...

Grattis Linn till studenten och fina betyg!! Grattis Ingela och Zelda till 3:e placering i rookieklassen och lycka till i lagtävlingen!! Kram

Annica sa...

Bra kämpat Linn, du har varit jätteduktig!! Och bra kämpat med Siri och Zelda ;-) Kul att vinna kursavgift (eller delar av) och vara emd och kämpa i Uppsala! hejja hejja!!

Lotta Löfgren sa...

grattis Linn till studenten..vad härligt:)och grattis ingela o Zelda, shit, vad bra ni är:)Å vad snygg hon är på bilden fina Zelda:)
LYCKA TILL PÅ TÄVLINGEN:)