måndag 29 juni 2009

Heta dagar på landet

I torsdags åkte vi ut till landet. Jag har inte varit där sedan i april så det var verkligen underbart att äntligen komma dit! Vi har mest latat oss och njutit av sol och värme. Tyvärr har det varit lite väl varmt för att kunna ägna sig åt så mycket hundträning.
*
Siri i full fart
*
Filippa och hundarna har badat mycket i värmen. Toppen för mig att Filippa gärna är i vattnet, själv är jag en badkruka och vill att det ska vara minst 25 grader i vattnet om jag ska doppa mig. Filippa har hjälpt mig och simmat en hel del med Siri som behöver öva upp sin simteknik. Hon plaskar med frambenen medans bakdelen skta sjunker längre och längre ner i vattnet.
*
Storsjöodjuret Siri plaskar omkring

Filippa och Zelda
*
Jag passade på att träna lite vattenmarkeringar i tät vass med Zelda, som hon löste väldigt fint.
*

Hade tänkt titta efter lite sommarkantareller men skogen kändes inte som ett lockande alternativ i hettan. Får ta en tur till svampskogen när det har blivit lite svalare och hoppas på att all svamp inte har torkat bort.
*
Nu ska jag ut i solen en stund igen :-)

15 kommentarer:

Caroline sa...

Hihi, det är så härligt att se unghundar som ska lära sig simma!
Så mysigt att ha vattnet så nära när man behöver svalka sig, det är VARMT!!
Vet inte är jag ska träna hund... Är inte tillräckligt morgonpigg heller...

Annica sa...

Bra med egen simlärare till Siri ;-) Ser härligt ut!! Vi hörs när jag kommer hem, ha det fint!! Och tack för grattiset, kändes bra med en double i värmen!

Sigge sa...

Hoppas verkligen att det inte är smällhett på fredag.
Har hört talas om att vi kanske ÄNTLIGEN ska få dejta då.
Funderar på att visa er min favoritbäck och en trevlig sjö.
Passar det damerna???

Helena & Vilja & Tina sa...

Ser ut som om Siri har samma simteknik som pudelen ......men Siri simmar nog inte så när hon är 12 år :-)

Du kan komma och bada i vår pool nu då för vi har 29,5 grader!! Kram

Elenor och Zidane sa...

Oh, är det dags för sommarsvampen redan. har du sett några? Bada bada bada så härligt!

Agneta sa...

Vilka härliga sommarbilder! Såg jätteskönt ut! Vattnet är ju superhärligt då det är varmt och soligt ju!!!

Hoppas ni har det bra och att solen får skina på er!

Kram

Agneta

Patrik sa...

ser härligt ut hos er:)härligt att få vara vid vatten när det är så hett:)Kramis

Jessie o Vexa sa...

Har du inte varit ute på landet sen april?! Tråkigt men förstår att de har varit så mkt för dig med sjukdom, nya huset, flytt samt jobb...

Hoppas att du kan njuta med fler dagar på landet nu under sommaren!

Ses vi något tro?

Vi kommer att åka på Bergslagens wt den 25 Juli samt till Annica den 10-11 Augusti=)

Kamen

Lotta Löfgren sa...

tack för grattis:)vi vart såklart jätteglada(o kanske liteförvånade)över colas fina resultat:):)Snyggisbarn får hon "den där "Zelda:D

Lotta Löfgren sa...

haha oj såg nu att jag kommenterat på pakes blogger hihi..jaja, då fick ni en kramis av pake oxå*ler*tack för grattiset..ja man hade ju aldrig vågat tro att det skulle gå så bra.roligt att även flattar med inte tjusiga utställningslinjer kan få beröm:)

Lotta Löfgren sa...

tack:)nu åker vi strax mot ett regnigt Mora;)

Helena & Vilja sa...

Har ni fortfarande heta dagar på landet?? Ses vi på någon av ryegatesaktiviteterna nu i augusti? Kramis

Lotta Löfgren sa...

vad synd att ni inte kom. Hade sett fram emot att träffa både dig, siri o zelda. Men nu är det ju inte så länge till Maj(planerat5 läger igen då..), då måste du komma:)

Jessie & Tjejerna sa...

***GOD JUL***

Önskar Vi i Värmland

Helena sa...

God fortsättning på det nya året! Skönt att ha heta dagar på landet fortfarande...........det är ni nog rätt ensamma om för hos oss är det inte hett precis :-) Kram