måndag 15 juni 2009

Kursfinal i Västerås

Igår var det dags för SHK kursfinal i Västerås, en lagtävling mot dom andra distrikten. Varje distrikt kan tävla med ett lag i varje lydnadsklass. Från Uppsalaklubben var vi bara ett lag, på rookienivå. Vädret var allt annat än vad man kunde önska sig. Det ösregnade, blåste och var kallt hela dagen. Det usla vädret påverkade nog alla förare och hundar, vilket visade sig ganska tydligt i resultatlistorna. Det var inga toppresultat för någon. Zelda och jag fick ihop 119 poäng, en 4:e placering av 11 hundar. Jag känner mig inte så nöjd med våran prestation, vet att vi kan mycket bättre än så (vi fick högre poäng både på träningstävlingen och slutprovet). Trots låga poäng lyckades dock vårat rookielag vinna över dom andra lagen! Känns kul att vi tog hem segerbucklan till vår Uppsalaklubb :-)
*
Rookielaget Åse /Elvis, Jag/Zelda, Caroline/Vilja och Majvor/Sixten

Stina, vår instruktör med segerbucklan!


16 kommentarer:

Caroline sa...

Hehe, tjusiga kort...

Ja, visst var vi ändå bra, trots låga poäng, slog vi de andra lagen! Tänk vad som skulle ha hänt om vi varit i toppform!!

Ähh, vi får komma igen på kursfinalen i ettan sen!

Ingela sa...

Japp, nästa gång satsar vi högt;-)

Helena & Vilja & Tina sa...

Ja jag tror tt våra hundar var rätt glada idag när de fick åka hem igen :-) Grattis till en 4:e placering alltid kul med buckla trots att du vet att ni kan bättre! Snart dags för en Lkl1 med Zelda?! Kram

Lotta Löfgren sa...

grattis,vad kul:)blev du sugen på mer nu då?fler tävlingar på G?

Sigge sa...

Självklart ska vi dejta.
Jag kommer till er och badar och sen kan jag visa er delar av Sörmlandsleden.
T ex naturreservatet med min bäck och så den bra badsjön.

Annica sa...

Det är inte poängen som räknas utan attityden och glädjen ;-) Det säger Jessica och hennes lydnadsord är lag... Snyggt jobbat!!!! Och kämpat i riktigt hundväder...

Agneta sa...

Vad kul med tävling! Ni gör rätt i att satsa på kursfinalen i ettan he hee.

Här har det varit full fart ikväll, jaktstig samt slåss med massor av mygg!

Ha en skön kväll!

/Agnet

Sigge sa...

Ha en riktigt trevlig midsommar!
Jag kommer att vara alldeles nära er men tiden räcker inte för besök.
Vi tar det senare i sommar!

Lotta Löfgren sa...

en skiiitstor midsommarkram sänder jag er. Cola sänder pussar till mamsen o syrran:)

Agneta & Tyra sa...

GLAD MIDSOMMAR!!!

Hoppas du får en skön helg med härligt väder och glada vänner!

Kram

Agneta & Tyra

Anonym sa...

GRATTIS GRATTIS GRATTTIS Jag har haft lite datatrassel och åkt ut nästan lika fort som jag loggat på så jag ha rju missat detta !!!!!!!!!! varför skröt du inte på telefonen ????

glad midsommar på er
/ annica

Jessica H sa...

Halloj! Hörde ditt meddelande men har inte haft tid & möjlighet att ringa upp. Men jag provar att ringa dig i morgon em (sover på dagen). Ha det bra så länge!!

Agneta sa...

Ja, man får vara glad och nöjd för det lilla och tänka på vad det är man tränar just då!!! he hee

Hoppas ni mår bra och att allt är toppen hos er!

/Agneta

Anonym sa...

hej hopp på dig , nu har jag varit inne massor med gånger och inget nytt har hänt ,o((( ska du flytta till ny ort så man inte kan ha koll på dig får du attans uppdatera bloggen istället ha ha ha / sköt om dig annica

Elenor och Zidane sa...

Åh, det är så tråkigt att tävla när det är så dåligt väder. men då är det ju ännu roligare att faktiskt vinna lagtävlingen som ni gjorde. GRATTIS. Glad midsommar också i efterskott då jag var i Spanien då det begav sig...:) :) Kram

Sigge sa...

Dags för en dejt snart eller vad säjer ni brudar?
Eran matte kan maila till min på vargkramare@hotmail.com