måndag 25 maj 2009

Siri 1 år

Liten har blivit stor... nu är inte min prinsessa någon liten bebis längre. Hon har hunnit fylla 1 år och löpa för första gången, så nu är hon en ung dam;-) Nu är hon äntligen helt bra från urinvägsinfektionen och vi har fått svar på dom sista proverna som var bra, skönt! Siris löp börjar gå mot sitt slut, så jag börjar känna igen henne korta stunder men hon är fortfarande rätt seg. Ikväll ska vi åka till hundklubben för lite lydnadsträning och kolla om formen börjar komma tillbaka...
*
Siri , åtta veckor
*
När alla hormoner har lagt sig på plats igen är tanken att vi ska komma igång ordentligt med apporteringsträningen;-) Jag har valt att ta det väldigt lugnt med apporteringen första året, Siri har än så länge bara "provat på lite"apporteringsövningar och vilt. Istället har jag fokuserat träningen på att bygga kontakt, lydnad, stadga och passivitet Jag tror att det har varit väldigt bra för både mig och Siri att skynda långsamt. Men nu är jag jättesugen att komma igång på allvar med Siris apportering!
*
Gosig valpmage
*
Jag har också planer för att gå lite viltspår med båda tjejerna, tycker bara att det är så tråkigt att lägga spåren...
*

Trött liten Siri
*
Igår var vi på Ikea och köpte ny tv förvaring/bokhylla så nu är hela huset fullt med saker som ska monteras. Som vanligt är jag väldigt otålig och vill att allting ska bli klart på en gång.Jag ska vara extra snäll mot Mats så vi kan hjälpas åt och allting blir klart i ett huj;-)



7 kommentarer:

Lotta Löfgren sa...

å så fina de var som valpisar våra tjejer...tänk att det bara är ett år sedan!...ja, bara 10 månader sedan de där korten togs...tiden går FORT!!!skönt att stumpan är frisk nu. Cola har löpt en vecka och är lite lugnare än vanligt....(gör inte så mycket;))märks ingen skillnad vid träningstillfällena än iallafall.
Vad kul att du ska med på lite ryegatesgrejs i sommar, då borde vi ses :D, vi ska försöka hinna med så många träffar vi kan:)

Caroline sa...

Så söta bilder på lillan!! Man blir helt sjuk...
Skönt att hon mår bra nu och snart är hon nog med på att börja apporteringsträningen!

Och spår såklart, tänker inte låta dig komma undan att lägga tråkspåren! ;-)

Sigge sa...

GRATTIS siri!!!!!!!
Hoppas du har en superbra födelsedag1
Kolla min blogg var jag var i dag.
Snart så........................
Mälaren var så simvänlig vem vet när jag dylker upp hos er.
Måste bli av under sommaren.

Helena & Vilja & Tina sa...

GRATTIS i efterskott Siri!!

Sååå söt på valpbilderna och nu en ung dam......du vet väl att hon är en hund och ingen bäbis eller prinsessa :-) Kolla med Annica får du se! Hoppas vi ses i sommar på Ryegatesträffarna! Krma

Annica sa...

Siri är en hund ;-) Prinsessor har krona på huvet och en fästman som heter Westling. Punkt! Ha det fint ;-)

Sigge sa...

Bara mattes föräldrar har den goda smaken att flytta till ön för sommaren så ska jag se till att komma till er.
Antingen per båt eller så tar vi bilvägen.
Matte hittar ju bilvägen också

Agneta & Tyra sa...

Härligt att hon blivit frisk nu!!! Vad söta de är då de var små, naturligtvis nu också men de var ena riktiga charmtroll då de var valpar!!!!

Vi får gratta henne i efterskott med många nospussar!

/Agneta & Tyra