måndag 6 april 2009

Avslutning jaktlydnadskursen

Nu börjar flytten närma sig mer och mer... Det är knappt två veckor kvar nu! Önskar att jag kunde säga att jag hade läget under kontroll men det känns inte riktigt så. Fortfarande är det mycket som ska rensas och packas. Det ska bli sååå skönt när vi väl har flyttat och livet kan återgå till det normala. Så man kan få njuta av våren och hinna med mer hundträning!
*
I söndags tog jag en paus i packandet och åkte till Eskilstuna. Vi hade avslutning på jaktlydnadskursen. Tänk vad tiden går fort känns lite sorgligt att kursen redan är slut :( Kursen har varit rolig, nyttig och lärorik.
*
Sista passet var en snitslad bana med sex olika stationer i skogen, där vi fick göra olika övningar ett ekipage i taget. Vi fick träna på dom moment som vi har arbetat med under kursen: fotgående, stopp/sittsignal, markering, närsök, inkallning, höger och vänstertecken och en enklare dirigering.
*
Jag tycker att både jag och Siri har utvecklats. Jag försöker vara tydligare, Siri börjar förstå tecken och signaler. Det som inte fungerar så bra just nu är fotgåendet. Siri har svårt att ha fokus men det är bara att kämpa vidare. Jag har backat i träningen och kör bara korta pass så hon ska orka mentalt. Det verkar vara mycket som snurrar i det lilla huvudet just nu...
*
Stort tack till Annica och Åse för en mycket bra kurs!!! Tack alla trevliga kurskamrater, kommer sakna er.
*
Full fart till matte

Höger




Närsök



Full fart
*
I kväll har jag varit på hundklubben och tränat lydnad med Siri. Känner mig riktigt nöjd, körde korta pass och pausade ofta. Siri var koncenterad och hade en bra attityd. Vi gjorde en övning där vi skulle kolla i vilken ordnig hunden valde belöningar. Det Siri hade att välja på var: godis, boll, matte och kamptrasa. Hon valde matte först, sen godis, kamptrasa och boll.


11 kommentarer:

Annica sa...

Tack själv för att ni varit så duktiga!!

Lizzieonline .. sa...

Vilken himla bra kurs ni verkar ha varit med på !!
Dessutom har jag fötstått att ni har en både duktig och engagerad uppfödare som verkligen ställer upp för sina valpköpar ! Cred åt henne !

Lycka till med den förestående flytten, och du vi ses väl på Blåkulla på torsdag ;)) !?

Du verkar ju ha en just kvast ju .. * ler * med både fart och attityd !!

Tack för att du håller en tumme i dag, för det kan nog behövas !!

Kramizar

Agneta sa...

Ser ju att ni haft full rulle här! Hoppas att flytten går bra och att ni börjar komma iordning på det nya stället snart!

Fina träningspass ni haft också. Hur gjorde ni övningen där ni såg vilken belöningsform de föredrog? Det lät intressant!

Kram

Agneta

Helena & Vilja sa...

Va kul att det gått så bra på kursen även om det är trist när det roliga är slut. Gulle Siri som valde matte först :-)

Kram

Sigge sa...

Så klart att jag jobbar hårt med simträningen.
Snart är det sommar och då ska jag ju dejta er!!!!!

Elenor och Zidane sa...

Ja, det är tråkigt när kurserna tar slut, men desto roligare att man känner att man utvecklats. Nu är det bara att träna vidare på de instrument du fått och kanske hoppa på en annan kurs snart igen. Skönt att flytten är nära, det förstår jag verkligen. GLAD PÅSK!

Lotta Löfgren sa...

gulligasiri som valde matte först:)det är väl det ultimata, då har man lyckats:):)Hoppas att flytten går smidigt och bra.vad synd tycker jag att vi inte ses på söndag:( men hoppas det inte dröjer alltför länge!

Caroline sa...

Kul att det går så bra, och jag ser att ni gjort framsteg!
Ses på torsdag!

Jessica o Vexa sa...

Skönt att flytten snart är över!
Alltid tråkigt när kurser tar slut men önskar er en glad påsk!

Kram

Lotta Löfgren sa...

glad påsk:):)

Unknown sa...

Önskar er en trevlig påsk i allt packande.

Mia med alla pudlar + taxen...