onsdag 10 september 2008

Svältande

Nu har jag börjat ge Siri mat tre gånger om dagen istället för fyra. Siri har inte riktigt förstått varför det ska vara bra. Trots att hon får mera mat per mål är det stora protester att en måltid är borta. Siri försöker tappert påminna mig genom att hoppa jämfota hopp med alla fyra tassar i luften och slänga sig mot köksskåpen.



Bäst att jag ligger här så jag inte missar någon mat!


Det kliar väldigt mycket i munnen just nu, så jag försöker vara frikostig med tuggben så att övriga tuggvänliga saker ska få vara ifred. Benen på köksstolarna är väldigt sköna för en kliande valpmun. Siri har tappat fyra valptänder, två uppe och två nere och dom nya har börjat växa ut.

Ser ni mina nya tänder?

I kväll ska vi till valpkursen för tredje gången. Siri har varit riktigt duktig där. Hon är nyfiken och tycker att det är kul med alla nya människor och hundar, men klarar ändå av att hålla fokus på mig och vara lugn och passiv när vi inte "jobbar".


Siri tar sig en lur när det är dags för teori på valpkursen





7 kommentarer:

Lotta Löfgren sa...

hi, hi..tycker jag känner igen det där med kli i munnen.Här har vi också laddat upp med ben.
Känner så igen det du skriver ;-).
Var ni på valpträffen?
Det hade varit så kul att höra lite "skvaller" om den.
Lotta Löfgren

Ingela sa...

Nä vi var inte heller på valpträffen, jag jobbade typiskt:-(
Hade hoppats på att Annica skulle skriva om den på sin blogg.

Anonym sa...

ja..Annica..om du läser detta. Vart det några fina bilder eller så? Vi håller tummarna ;-)

Caroline sa...

Hihi, hoppas inte att de tvåbenta deltagarna blir blir lka trötta under teoripassen som Siri blir!
Men hon är en riktigt duktig elev!
/Instruktören

Lotta Löfgren sa...

hejsan.. vi väntar med spänning på en uppdatering.;-)
Hur mycket väger Siri nu?

De är ju inte såå små längre.
Hur går det med kursandet?
Lotta

Ingela sa...

Mm det var ett tag sen jag skrev ett inlägg, men jag har gjort ett utkast som jag hoppas hinna publicera i kväll eller imorgon!

Siri vägde 9,6 för 2 veckor sedan men hon är lite tunn så jag har ökat fodermängd, så jag hoppas att hon har gått upp lite sen sist!

Valpkursen går bra Siri sköter sig :-)

Anonym sa...

okey..det ser vi fram emot :-)
Oj, en sådan söt liten böna!
vi ville ju ha den minsta juu ;-)
Cola var också lite skranglig ett tag, men sedan hon fick mat 3ggr om dagen så har hon växt rejält.(14 kg!!) OOPS..Hon får nog i sig en hel del godis också om man slår ihop alla "träningsgodbitar" på en dag..så vi får nog kolla så att hon inte blir för grov.