fredag 22 augusti 2008

Träningsträff hos kennelmamman

I söndags åkte Linn, jag och Siri till Annica och tittade på när de vuxna hundarna tränade. Det var Jessica med Vexa och Annica med Zelda och Tikka. Jag tycker att det är väldigt kul och lärorikt att vara med och titta. Siri fick nyttig passivitetsträning och jag tycker att hon var väldigt duktig. Tittade nyfiket och satt tyst och lugn vid min sida. Annica visade mig en teckenövning som jag har börjat träna med Siri. Hon får sitta vid min sida och sen skickar jag henne mot en godisskål som står en bit bort. Övningen har gått riktigt bra, Siri lär sig fort, väntar på mitt tecken och sen full fart mot skålen.



Annica och Zelda väntar på sin tur






Siri övar passivitet




I tisdags var jag och Siri ute i Knivsta och passade Ambra och Vilja, när matte Caroline jobbade. Det är underbart hur bra alla 3 hundar fungerar ihop. Vilja och Siri busar och leker en hel del medans Ambra väljer att hålla sig i bakgrunden. På kvällen bjöd Caroline mig på thaimat, smaskens... Sen ägnade vi oss lite åt bröllopspyssel eller rättare sagt Caroline... Meningen var att vi skulle göra dekorationer till ljusstakar men nål och tråd är inte min starka sida, så Caroline gjorde det mesta.




Ska vi leka?




Vilja och Siri har dragkamp

Åå vad jag tycker om att busa med Vilja

Alla tre i grön gräset


Vilja och Ambra

Min lilla prinsessa







I övrigt har det inte hänt så mycket senaste dagarna. Fortsätter att träna kontakt, inkallning, passivitet och sitt stanna kvar. Sedan ägnar vi oss åt lite miljöträning här hemma i Märsta där det är lite mera liv och rörelse än på landet.




Siri på balkongen





















6 kommentarer:

Caroline sa...

Vilka fina bilder på vovvarna!! Vill ha några av dem till min sida sedan.
Angående ljusdekorationerna, du gjorde ju i alla fall två!! ;-)så det är bara 14 kvar för mig att göra!! Men jag vet att du kommer igen när det gäller att vika papper och embossa!
/Caroline

Ingela sa...

Vika papper är perfekt syssla för mig, inte så mycke vassa nålar ;-)

Anonym sa...

hejsan
Vad kul att bo som ni gör, nära ryegates.
Vi tycker det är lite synd att vi bor så långt bort. Det hade varit så kul att åka dit på träning osv. Kul iallafall att vi få se bilder ;-)
Du hörde väl att vi nu skaffat blogg o hemsida? Här har du annars adressen.
www.123minsida.se/juniocola

Anonym sa...

Oj, jag skulle ju fråga..är det ok om vi länkar till Er??
Lotta

Ingela sa...

Hej Lotta, jättekul att ni har börjat blogga!! Ni får gärna länka till oss. Hoppas vi ses snart!

Anonym sa...

okej..då sätter jag ut en länl. och du får gärna sätta en till oss ;-))