onsdag 14 maj 2008

Väntas tider...

Just nu pendlar jag mellan hopp och förtvivlan. För några veckor sedan hittade jag den ännu ofödda flattevalpen som jag tror skulle bli min perfekta träningskompis. Stamtavlan ser jättebra ut både mamman och pappan har jättefina linjer. Pappan har jag träffat och sett arbeta och han har allt i sig som jag vill ha stadga, förighet,koncentration, fart och glädje när han arbetar, och som ett plus i kanten är han snygg också. Mamman har jag träffat nu när hon är högdräktig och hon är också en riktigt härlig hund. Jag tror att dom här valparna kan bli en riktigt bra kombination!

Ännu mer övertygad blev jag när jag träffade uppfödaren som är jaktintresserad och säkert kan vara en bra stötta för mig efter som jag är nybörjare när det gäller retriverträning.
Mitt mål är att träna jakt och förhoppningsvis kunna starta på prov, så nu är det bara att hoppas att det blir en tik till mig ur den här kullen.
Tiken valpar förhoppningvis i slutet av den här veckan, så det är bara att försöka ha tålamod och vänta.........

Inga kommentarer: